خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی مرند:

در صورت صرفه جویی در آب امکان واگذاری ۴ هزار هکتار زمین کشاورزی در مرند وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۸۰

با توجه به کمبود آب اینک کشاورزان بیشتر از گذشته جهت استفاده از روش‌های آبیاری نوین رغبت نشان داده ودر این راستا در یکسال گذشته حدود ۱۵ کیلومتر خط لوله آب در پایاب چاه‌های عمیق نصب و راه اندازی شده است تا ضمن افزایش سرعت انتقال آب میزان تلفات نیز کاهش یابد.

ایلنا: مدیر جهاد کشاورزی مرند گفت: استفاده از آبیاری سنتی و غرقابی باعثمی‌شود تا هرسال شاهد افت آبهای زیر زمینی باشیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا جلال رحیم‌زاده که در مراسم بهره برداری از طرح آبیاری قطره‌ای شش هکتاری در باغات منطقه پیام این شهرستان سخن می‌گفت افزود: با توجه به اینکه منبع اصلی استحصال محصولات آب می‌باشد در این راستا با همکاری سازمان امور آب و مشارکت مردم و ارائه تسهیلات بانکی اقداماتی انجام داده و با توجه به اینکه در منطقه بیش از ۴ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی جهت واگذاری وجود دارد، در صورت صرفه جویی در مصرف آب و استفاده از روشهای نوین می‌توان این اراضی را به کشاورزان متقاضی واگذار نمود.
وی با اشاره به اینکه در چهارسال گذشته حدود ۸۵۰ هکتار آبیاری تحت فشار درسطح این شهرستان به انجام رسیده است، افزود: با توجه به کمبود آب اینک کشاورزان بیشتر از گذشته جهت استفاده از روش‌های آبیاری نوین رغبت نشان داده ودر این راستا در یکسال گذشته حدود ۱۵ کیلومتر خط لوله آب در پایاب چاههای عمیق نصب و راه اندازی شده است تا ضمن افزایش سرعت انتقال آب میزان تلفات نیز کاهش یابد.
وی گفت: در کل ۸۵ طرح آب و خاک در شهرستان اجرا شده و در سال ۱۳۹۱، بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال جهت توسعه کشاورزی در منطقه تسهیلات پرداخت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز