خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:

ده‌ها برنامه فرهنگی همزمان با هفته گردشگری در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۳۵

در هفته گردشگری از شش طرح عمرانی گردشگری شامل هتل، هتل آپارتمان و مجموعه تفریحی اقامتی در شهرستان‌های استان بهره برداری خواهد شد.

ایلنا: اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اجرای ده‌ها برنامه فرهنگی و متنوع به استقبال هفته گردشگری سال جاری می‌رود.
به گزارش خبرنگار ایلنا مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور اجرای برنامه‌های متنوع و متعدد فرهنگی، هنری و آموزشی را برای بزرگداشت هفته گردشگری پیش بینی کرده است.
تراب محمدی سخنرانی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه تبریز و شهرستان‌ها توسط مسئولان ادارات میراثفرهنگی را از جمله برنامه‌های این هفته ذکر کرد و گفت: دیدار با امام جمعه و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در تبریز و شهرستان‌ها، حضور و غبارروبی از مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان شهدا و نیز تجلیل از فعالان عرصه گردشگری استان و رونمایی از مطالعات این حوزه را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای روز «گردشگری، هنرهای سنتی و میراثمعنوی» است.
وی استقبال از گردشگران ورودی به استان در فرودگاه و راه آهن و اهدای گل به آن‌ها، به صدا درآوردن زنگ گردشگری در مدارس همزمان با سراسر کشور، نشست خبری با رسانه و مطبوعات و نیز حضور در برنامه‌های صدا و سیما را دیگر برنامه‌های دو روز نخست هفته گردشگری در آذربایجان شرقی اعلام کرد و گفت: نشست تخصصی و هم اندیشی با سرمایه گذاران کارآفرین در عرصه گردشگری، برگزاری جشن راهنمایان گردشگری استان، بازدید رایگان خانواده‌ها از موزه‌ها، برگزاری مسابقه سفر در قاب تصویر به همراه نمایشگاهی در خانه پروین اعتصامی و برگزاری مسابقه بازی‌های محلی بین روستاهای هدف گردشگری با هدف حفظ و احیای بازی‌های محلی بخشی دیگر از این برنامه‌ها هستند.
محمدی افزود: جشنواره انار در روستای مردانقم شهرستان خداآفرین، مسابقه خانه داری بین هتل‌های استان، مسابقه گزارش نویسی از جاذبه‌های گردشگری ویژه دانشجویان رشته‌های مرتبط گردشگری و مسابقه مقاله نویسی با هدف معرفی ظرفیت‌های آب درمانی استان و گردشگری سلامت عناوین تعدادی دیگر از برنامه‌های هفته گردشگری هستند.
وی برگزاری تور تبریزگردی رایگان برای عموم، برای آژانس‌های منتخب کشور آذربایجان به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان، برای اساتید و دانشجویان در شهرستان‌های مختلف و نیز تور طبیعت گردی برای دانشجویان جدید الورود دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف پاکیزگی محیط منطقه ارسباران را از جمله برنامه تورهای پیش بینی شده در هفته گردشگری خواند و افزود: تهیه پیکج و بروشور استان و توزیع و تخفیف ۲۰ الی ۴۰ درصدی هتل‌های استان را از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری در آذربایجان شرقی به شمار می‌آید.
محمدی همچنین تصریح کرد: در هفته گردشگری از شش طرح عمرانی گردشگری شامل هتل، هتل آپارتمان و مجموعه تفریحی اقامتی در شهرستان‌های استان بهره برداری خواهد شد.
وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی طی سال‌های اخیر جهش خوبی در گردشگری داشته، خاطرنشان کرد: داشته‌های فرهنگی و تاریخی آذربایجان شرقی دلیل اصلی توسعه گردشگری این استان در منطقه بوده که نیازمند بسط و فعالیت بیشتر است.
یادآور می‌شود، هفته گردشگری از ۵ مهر ماه همزمان با روز جهانی جهانگردی آغاز شده و با ارائه برنامه‌های ویژه تا یک هفته پس از آن در آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز