خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:

محوطه سازی سایت اصلی منطقه نمونه گردشگری تورامین ایلخچی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۴۳

این منطقه با پوشش گیاهی باغ و مرتع در شهرستان اسکو و فاصله ۳۵ کیلومتری مرکز استان آذربایجان شرقی قرار دارد.

ایلنا: مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از آغاز محوطه سازی سایت اصلی منطقه نمونه گردشگری تورامین ایلخچی خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا تراب محمدی با اشاره به پیشرفت قابل توجه در فعالیت‌های اجرایی منطقه گردشگری تورامین ایلخچی اظهار داشت: جدول گذاری، ساخت فضای سبز، کف سازی و سایر اقدامات محوطه سازی سایت اصلی مجموعه تا اردیبهشت ماه سال آینده به اتمام می‌رسد.
وی فاز اول منطقه نمونه گردشگری تورامین را در ۳۵ هکتار عنوان کرد و گفت: مزیت بزرگ منطقه، واقع شدن در محور تبریز – مراغه است که امکان دسترسی و ارتباط را برای عموم مردم آذربایجان شرقی و سایر استان‌ها فراهم می‌آورد.
محمدی، جاذبه‌های طبیعی و اقلیم معتدل کوهستانی این منطقه را یکی از نکات مهم و در خور توجه تورامین ایلخچی برای جذب گردشگران عنوان کرد و افزود: معماری صخره‌ای روستای کندوان، حیله ور و جزایر دریاچه ارومیه از جمله جاذبه‌های گردشگری در محدوده منطقه تورامین ایلخچی هستند.
وی با اشاره به موقعیت قرارگیری منطقه نمونه گردشگری تورامین ایلخچی، اظهار داشت: این منطقه با پوشش گیاهی باغ و مرتع در شهرستان اسکو و فاصله ۳۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.
محمدی تصریح کرد: منطقه نمونه گردشگری تورامین ایلخچی با اقلیم کوهستانی از مصوبات دور سوم سفر ریاست جمهوری به استان در سال ۸۸ به شمار می‌رود که هم اکنون با جذب سرمایه گذار فعالیت‌های اجرایی در آن آغاز شده است.
مدیرعامل شرکت باغ بهشت تبریز به عنوان سرمایه گذار این منطقه نیز با اشاره به برآورد سرمایه گذاری در تورامین ایلخچی اظهار داشت: برای اجرای این پروژه در دو فاز مجموعا مبلغی بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
مجید مسعودی خاطرنشان کرد: فاز اول این مجموعه پس از محوطه سازی مشتمل بر قطعات ویلایی، پارک آبی، هتل، سالن‌های ورزشی، مجتمع خدماتی و رفاهی، رستوران، شهربازی، فروشگاه صنایع دستی و کمپ گردشگری خواهد بود.
وی زمان بندی فاز نخست این طرح را دو ساله عنوان کرد و گفت: فاز نخست منطقه نمونه گردشگری تورامین ایلخچی به طور مستقیم برای ۵۰ نفر اشتغال زایی خواهد کرد.
سرمایه گذار منطقه نمونه گردشگری تورامین ایلخچی با اشاره به سرمایه گذاری ۳۲۰ میلیارد ریالی این طرح افزود: فاز دوم این مجموعه را شامل راه اندازی پارک جنگلی به وسعت ۷۰ هکتار در دامه کوه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز