خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان شرقی:

هوشمند کردن کارت‌های ملی در شهرستان‌ها هم آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۵۲

حسن کاغذکنانی به عنوان رییس جدید ثبت احوال شهرستان میانه معرفی شد. / مهران بهنام راد به سمت رییس ثبت احوال ترکمانچای منصوب شد.

ایلنا: مدیر کل ثبت احوال آذربایجان شرقی از صدور کارت هوشمند الکترونیک در مراکز استان خبرداد.
به گزارش ایلنا علی جعفری آذر در آیین تودیع و معارفه رییس ثبت احوال شهرستان میانه گفت: بعد از تامین تجهیزات و همیاری‌ها ی لازم هوشمند کردن کارتهای ملی در سطح شهرستان‌ها نیز آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه پالایش اطلاعات و آمار مردم و عدم تخلف در آن با توجه به اثر انگشت و امضای دیجیتال در فضای مجازی از مزایای این طرح است اظهار داشت: با اجرای این طرح دیوارهای بین استان‌ها و شهرستان‌ها برداشته شده و هر کسی در هر جای کشور که باشد با مراجعه به ادارات ثبت احوال و دفا‌تر پیشخوان بدون توجه به محل صدور از خدمات ثبت احوال‌‌ همان شهر استفاده خواهد کرد.
جعفری آذر افزود: برنامه راهبردی کارت هوشمند الکترونیک از اول مهر ماه سالجاری شروع شده که پس از راهبردی شدن این برنامه چگونگی صدور این کارت برای مردم اطلاع رسانی خواهد شد.
مدیر کل ثبت احوال آذربایجان شرقی کارت هوشمند الکترونیک را کلید ارتباطی بین نهادهای مختلف عنوان کرده گفت: برنامه زمانی سازمان ثبت احوال برای هوشمند کردن کارت‌ها و توزیع آن بین ۳ الی ۵ سال است.
وی افزود: کارت ملی هوشمند با سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و این امکان را فراهم خواهد آورد تا بتوان ازاین کارت به عنوان یک ابزار چند کاره استفاده کرد.
جعفری آذر گفت: این کارت علاوه بر سخت افزاری و فنی بودن آن دارای ضریب امنیتی بالاست چون مبتنی بر اثرانگشت، امضای دیجیتال و پسوردهاست.
وی هچنین از بروزرسانی کدپستی‌ها جهت درج آن درحافظه کارت هوشمند جدید خبر داد.
در این مراسم طی حکمی حسن کاغذکنانی با ۲۲ سال سابقه خدمت دارای کار‌شناسی ارشد روابط بین الملل که پیش از این ریاست ثبت احوال ترکمانچای را عهده دار بود به عنوان رییس جدید ثبت احوال میانه منصوب و از زحمات جواد سالک مجید نیز تقدیر شد.
گفتنی است مهران بهنام راد نیز با مدرک کار‌شناسی ارشد حقوق جزا که از کارمندان ثبت احوال میانه بودبه سمت ریاست ثبت احوال ترکمانچای منصوب شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز