خبرگزاری کار ایران

همزمان با برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف ایران؛

۲ نشان جغرافیایی فرش دستباف آذربایجان شرقی رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۱۱

۴۰ درصد فضای فیزیکی نمایشگاه فرش دستباف ایران از آن استان آذربایجان شرقی بوده که حاکی از اهمیت قالی این استان در کشور و جهان می‌باشد / این امر با ثبت ملی ۸ نشان جغرافیایی قالی‌های آذرشهر، مهربان، سردرود، خواجه، بخشایش، سراب، تبریز و هریس با همکاری مرکز ملی فرش ایران و تشکل‌های فرش آذربایجان شرقی از طریق اداره فرش سازمان انجام گرفت.

ایلنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف ایران ۵ نشان جغرافیایی فرش دستباف رونمایی شد.
به گزارش ایلنا، محمد جعفر عظمایی با بیان اینکه از موضوعات بسیار مهم و برجسته نمایشگاه رونمایی از ثبت جهانی فرش‌های تبریز و هریس، خوی، اصفهان و قم بود افزود: آنچه در این رونمایی بسیار حائز اهمیت بود، ثبت جهانی دو منطقه جغرافیایی آذربایجان شرقی؛ تبریز و هریس بود که نشانگر اقدامات اداری و حقوقی در طول چندین سال قبل و طی یک روند خاصی بود.
وی خاطرنشان کرد: این امر با ثبت ملی ۸ نشان جغرافیایی قالی‌های آذرشهر، مهربان، سردرود، خواجه، بخشایش، سراب، تبریز و هریس با همکاری مرکز ملی فرش ایران و تشکل‌های فرش استان آذربایجان شرقی از طریق اداره فرش سازمان انجام گرفت.
عظمایی افزود: این تلاس‌ها در ‌‌نهایت منجر به ثبت جهانی دو منطقه قالی خیز تبریز و هریس در فهرست گرانبهای سازمان جهانی مالکیت معنوی وایپو شد.
وی با بیان اینکه بیست و دومین نمایشگاه فرش دستباف ایران دارای برجستگی‌های خاصی می‌باشد، گفت: حضور گسترده تولید و صادرکنندگان، حوزه‌های دانشگاهی، محققان در امر فرش دستباف از برجستگی‌های خاص این نمایشگاه است.
وی تصریح کرد: ۴۰ درصد فضای فیزیکی نمایشگاه فرش دستباف ایران از آن استان آذربایجان شرقی می‌باشد که حاکی از اهمیت قالی این استان در کشور و جهان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز