خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون صنایع و معادن:

تاکنون آن طور که باید نشر و انتقال فرهنگ دفاع مقدس مورد توجه قرار نگرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۴۱

زبان هنر به ویژه فیلم تا حد زیادی می‌تواند روحیه ایثارگری و شهادت طلبی حاکم بر جبهه را با به تصویر کشیدن به مخاطب انتقال دهد، از این رو باید بیشتر به این بخش و سینمای دفاع مقدس توجه کنیم.

ایلنا: رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر ضرورت استفاده از ابزارهای مختلف هنری برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا رضا رحمانی در یادواره شهدای محله مفتح تبریز، با بیان اینکه تاکنون آن طور که باید نشر و انتقال فرهنگ دفاع مقدس مورد توجه قرار نگرفته است، اظهار داشت: چند سال پیش در مقاله‌ای نوشته شده بود که بیش از دو هزار فیلم با موضوع جنگ جهانی دوم ساخته شده ولی برای دفاع مقدس ملت ایران که از هر لحاظ حماسه‌ای منحصر به فرد بود نتوانسته‌ایم حق مطلب را آن چنان که شایسته است ادا کنیم.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زبان هنر به ویژه فیلم تا حد زیادی می‌تواند روحیه ایثارگری و شهادت طلبی حاکم بر جبهه را با به تصویر کشیدن به مخاطب انتقال دهد، از این رو باید بیشتر به این بخش و سینمای دفاع مقدس توجه کنیم.
با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید امری ضروری است.
رحمانی اضافه کرد: در بررسی به عمل آمده از وصیت نامه شهدا سه هدف در بیشتر وصایا مشترک است، حفظ اسلام، حفظ نظام مقدس اسلامی و اطاعت از ولایت فقیه که نشان می‌دهد شهدا تا چه اندازه پای آرمان‌های انقلاب و حفظ تمامیت ارضی کشورمان ایستاده بودند.
وی گفت: امروز نیز‌‌ همان جنگ ادامه دارد اما در جبهه اقتصادی، دشمن از هر روزنه برای تهاجم اقتصادی به کشورمان استفاده می‌کند، این جبهه لشکر، مهمات و سرباز خاص خود را دارد که باید به مقابله با دشمن بپردازند.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: کارگران، تولیدکنندگان و مسئولین کشور نقش آفرینان مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن هستند که باید با تصمیمات مناسب، کار و تلاش در مقابل این تهاجمات ایستادگی کنند.
رحمانی گفت: به برکت نظام مقدس اسلامی، جمهوری اسلامی ایران در منطقه و دنیا نقش آفرینی می‌کند که دوخته شدن چشم جهان به سخنان رییس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل یک نشانه از این نقش آفرینی است که این مهم مرهون انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: همه مردم و مسئولین رسالت دارند تا به حرمت خون شهدا از نظام مقدس اسلامی محافظت کنند و در مقابل هر نوع دست اندازی به نظام مانند دژی مستحکم بایستند.
رحمانی همچنین در یادواره شهدای روستای لاهیجان نیز گفت: در جهان دوقطبی دوران دفاع مقدس پدیده‌ای به نام جمهوری اسلامی ایران به وجود آمد که ابرقدرت‌ها را به همکاری با یکدیگر برای براندازی ایران واداشت ولی روحیه ایثارگری ملت ایران مانع از رسیدن دنیا به هدفشان شد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو افزود: هر کاری که رنگ و بوی الهی داشته باشد ماندگار خواهد بود و رمز پیروزی نظام مقدس اسلامی در برهه‌های مختلف نیز این امر است.
وی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس ملت ایران به عنوان طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم با همه سختی‌هایی که داشت دستاوردهای مهمی نیز دربرداشت که حفظ نظام و عزت و اقتدار ملت ایران اصلیترین آن‌هاست.
رییس کمیسیون صنایع و معادن بر ضرورت انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز