خبرگزاری کار ایران

آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی اداره کل زندان‌های استان تفاهم‌نامه امضاء کردند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۵۲

این تفاهم نامه همکاری با رویکرد تقویت تعامل با توان کار‌شناسی بالا و اثر بخشی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به امضاء رسیده است.

ایلنا: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی با اداره کل زندانهای استان تفاهم نامه همکاری امضاء کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا این تفاهم نامه همکاری در راستای تعامل فی مابین اداره کل زندانهای آذربایجان شرقی و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با رویکرد توانمند سازی مددجویان براساس فرایند نیاز سنجی آموزشی و تجهیز کارگاههای آموزشی زندانهای استان و به منظور اثر بخشی آموزشهای ارائه شده در زندان‌ها تابعه منعقد شده است.
مدیر کل زندانهای استان آذربایجان شرقی تقویت تعامل با توان کار‌شناسی بالا، ایجاد تنوع حرفه آموزی منجر به اشتغال پایدار، تسریع در فرایند اعطاء گواهینامه مهارت، آموزش سربازان وظیفه، تقویت مربیان واجد شرایط معرفی شده از طرف اداره کل زندان‌ها، ارائه آموزشهای مجازی از طریق سیمای زندان باحضور کار‌شناسان متخصص در رشته‌های مدیریت خانواده، اخلاق حرفه‌ای، هنر خانه و مهارت اساسی زندگی را از اولویت‌های اصلی در مفاد این تفاهم نامه عنوان کرد و گفت: کلاسهای توجیهی برای مربیان با رویکرد فرایند مربی سازی و افزایش تعداد شیفت‌ها ی آموزشی در سطح زندان‌ها از نیازهای اولویتهای اصلی‌ست.
می‌ر علی اکبر بنی هاشمی با اشاره به کاهش جمعیت کیفری بازگشت مجدد زندانیانی که در چرخه اصلاح و تربیت علی الخصوص آموزش فنی و حرفه‌ای را گذرانده‌اند در کل کشور ۳ درصدو در استان آذربایجان شرقی ۲ درصد است خاطر نشان کرد بازگشت مجدد تعداد مددجویانی که آموزش فنی و حرفه‌ای ندیده‌اند حدودا ۴۵ درصد است.
وی افزود: علاوه بر سازمان فنی و حرفه‌ای از طریق جهاد کشاورزی و صنایع دستی تعداد ۹۴۰ نفر در مرکز حرفه آموزی قرخلار شهرستان مرند(معتادین بهبودیافته) آموزش دیده‌اند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست از افزایش تعداد رشته‌های فنی و حرفه‌ای استان خبر داد و گفت: برگزاری نشست‌های منجر به کیفیت اثر بخشی آموزشی را بسیار مهم بوده و اقدامات اساسی را درارتقاء انگیزه مربیان اعزامی به زندان‌ها از طریق تغییرات تعاملی، تشکیل کارگروهای کار‌شناسی و نشست مشترک بین روسای زندان‌ها تابعه و مسئولین آموزش فنی حرفه‌ای شهرستان‌ها به شمار می‌رود.
محمد رضا سیابانی تعداد مددجویان آموزش دیده از طریق آموزشهای فنی حرفه‌ای را در شش ماهه اول سال جاری یک هزار و ۸۹۰ نفر در قالب ۲۲۵ هزار و ۴۸۰ ساعت ذکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز