خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی جشنواره عکس فیروزه:

اسامی داوران جشنواره عکس فیروزه بعد از جمع آوری آثار اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۰۵

اعلام نکردن داوران دلیل بر مشخص نشدنشان نیست بلکه هم داوران خود نمی‌خواهند نامی از آن‌ها برده شود و هم سیاست کاری این اجازه را نداده است تا حدالامکان از سفارش و عواملی که در تصمیم گیری داوران تاثیر گذاراست و همچنین تحمیل سبک و سلیقه داور در جشنواره پرهیز شود.

ایلنا: دبیر اجرایی جشنواره عکس فیروزه گفت: اسامی داوران جشنواره بعد از جمع آوری آثار به اطلاع عکاسان و شرکت کنندگان در جشنواره خواهد رسید.
به گزارش خبرنگار ایلنا خلیل غلامی افزود: با توجه به سیاست‌های کاری جشنواره فیروزه، تصمیم بر این شده است که داوران بعد از ارسال آثار عکاسان مشخص شود.
وی اظهار داشت: چهارمین دوره ‎ جشنواره ‎ عکس فیروزه اولین تجربه در کل ایران است که به شیوه نو برگزار می‌گردد به همین دلیل با تشکیل دبیرخانه و شیوه‌های قدیمی برای اجرا موافق نیستم و امیدواریم با نوآوری در این جشنواره، شیوه جدیدی را تجربه نماییم و جشنواره فیروزه را به شیوه نو اداره نماییم.
غلامی در خصوص اعلام اسامی داوران تصریح کرد: در این دوره از جشنواره، داورانی انتخاب شده‌اند که با این شیوه و روش نو آشنایی داشته باشند البته بعضی داوران انتخاب شده به خاطر شیوه برگزاری جشنواره کنار رفتند و افراد شاخص دیگری انتخاب شده‌اند.
وی ادامه داد: البته اعلام نکردن داوران دلیل بر مشخص نشدنشان نیست بلکه هم داوران خود نمی‌خواهند نامی از آن‌ها برده شود و هم سیاست کاری این اجازه را نداده است تا حدالامکان از سفارش و عواملی که در تصمیم گیری داوران تاثیر گذاراست و همچنین تحمیل سبک و سلیقه داور در جشنواره پرهیز گردد و تمامی شرکت کنندگان با اطمینان خاطر از رقابت سالم و عدالت در انتخاب برگزیدگان به عکاسی بپردازند.
دبیر اجرایی جشنواره فیروزه در خصوص موضوع جشنواره گفت: عکاسان حرفه‌ای به دو دسته مختلف تقسیم می‌شوند که یکسری را عکاسان آرت یا هنری نامیده و دسته دیگر را عکاسان «رئال» یا «مستند» نامگذاری می‌کنند.
غلامی افزود: با موضوعاتی که مشخص کرده‌ایم؛ هدف این جشنواره عکاسان انتزاعی هستند و رقابت بین ایشان با موضوعات مشخص شده خواهد بود.
وی ابراز امیدواری کرد با استقبال خوبی که عکاسان مستنداز جشنواره کرده‌اند به اهداف و دستاوردهای مورد نظر جشنواره دست یابیم.
شایان ذکر است: در این جشنواره شصت نفر از عکاسان، به مدت هشتاد روز را در تبریز می‌ه‌مان جشنواره خواهند بود تا موضوعات انتخابی خود را عکاسی کنند. براساس برنامهٔ زمان بندی شده، هر چهار روز سه نفر از عکاسان علاقه‌مند در تبریز حاضر خواهند بود.
کارگاه‌های عکاسی ویژه‌ای نیز برای بالا بردن میزان مهارت شرکت کنندگان در جشنواره و با حضور عکاسان حاضر در طول جشنواره برگزار می‌گردد. در پایان، عکاسی یک روزه‌ای نیز با حضور شصت عکاس در مراسم اختتامیه، با عنوان «زیبایی‌های تبریز از دوربین عکاسان» برگزار خواهد شد که جایزهٔ ویژهٔ شهردار تبریز به مبلغ شش میلیون تومان برای برنده تعلق خواهد گرفت.
موضوع عکاسی اولین‌های تبریز شامل الف) چاپخانه ب) فرش تبریز پ) روزنامهٔ ملی ت) عکاسی ث) ورزش ج) حماسه تاریخی مشروطه چ) بلدیه ح) آموزش و پرورش نوین ایران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز