خبرگزاری کار ایران

برگزاری اولین جلسه شوراهای منتخب دوره چهارم روستاهای حومه آذرشهر

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۶۴

شورا‌ها علاوه بر اینکه منتخب مردم هستند حلقه واسط مردم و دولت محسوب می‌شوند و باید روحیات و انتظارات مردم را برآورده سازند.

ایلنا: اولین جلسه شوراهای منتخب دوره چهارم روستاهای حومه آذرشهر با حضور فرماندار، بخشدار حومه و برخی از مسئولین ادارات شهرستان آذرشهر برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا فرماندار شهرستان آذرشهر در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان و رزمندگان دفاع مقدس گفت: دستاورد‌های دفاع مقدس در زمان حال در تمام عرصه‌های بین المللی قابل ملموس است. رشد علمی، قدرت سیاسی و سایر موفقیت‌ها در سایه رشادتهای رزمندگان در ۸ سال جنگ تحمیلی به دست آمده است که مصداق فرمایش امام راحل(ره) در آن زمان بود که فرمود جنگ نعمت است.
اسماعیل آذریان در ادامه در خصوص وظایف شورا‌ها در مدیریت روستائی و تحقق توسعه پایدار، لزوم تعامل مثبت شورا‌ها و دستگاه‌های اجرایی در چهارچوب مقررات موجود را مورد تاکید قرار داد و گفت: شورا‌ها علاوه بر اینکه منتخب مردم هستند حلقه واسط مردم و دولت محسوب می‌شوند و باید روحیات و انتظارات مردم را برآورده سازند.
وی افزود: بر اساس آخرین آمار سرشماری با توجه به بهبود وضعیت روستا‌ها مهاجرت به شهر‌ها به صفر رسیده است که در این راستا شورا‌ها وظیفه دارند با جذب سرمایه گذار و ایجاد رغبت در جوانان و همچنین تشکیل تعاونی‌ها اقدام به کارآفرینی نمایند و با حمایت از ایجاد صنایع تبدیلی در روستا‌ها زمینه‌های شغلی را برای مردم روستا‌ها فراهم آورند.
آذریان خاطر نشان کرد: شورا‌ها باید با همکاری مسئولین در رفع برخی از مشکلات اعم از سند دار کردن محل سکونت و زمینهای کشاورزی روستائیان تلاش نمایند و از طریق ساخت و سازهای اصولی منازل مسکونی روستایی از تسهیلات بنیاد مسکن استفاده نمایند.
آذریان تصریح کرد: در سال ۱۳۹۱ می‌لغ ۲۵ میلیارد ریال برای دهیاری‌های شهرستان آذرشهر اختصاص یافت که ازاین مبلغ۱۸ میلیارد ریال در عمران روستاهای حومه آذرشهر و ۷ میلیارد ریال به عمران روستاهای گوگان تخصیص یافت.
وی افزود: در سال ۱۳۹۲ نیز مبلغ ۱۳ میلیارد ریال به حساب دهیاری‌های شهرستان واریز گردیده است که شورا‌ها با برنامه ریزیهای منسجم می‌توانند نسبت به جذب بودجه اقدام نمایند.
آذریان با توجه به انتخاب شورای بخش، این شورا را شورای بالا دستی بر شوراهای روستا اعلام کرد و گفت: شورا‌ها می‌توانند با تصویب طرح‌های عمرانی روستایی در شورای بخش ازبودجه عمرانی تخصیص یافته دولت استفاده کنند.
در ادامه فیروز طلوع حیات رئیس اداره جهاد کشاورزی، صالح قلیلو رئیس بنیاد مسکن و بهزاد وحید حاجی آقایی رئیس اداره بهزیستی با شرح وضعیت خدمات کشاورزی، مسکن و بهزیستی آذرشهر موجود در روستا‌ها و نحوه همکاری این ادارات با شورا‌ها به سوالات منتخبین چهارمین دوره شوراهای اسلامی روستاهای حومه آذرشهر در حوزه وظایف خود پاسخ دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز