خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:

گردشگری عشایری و روستایی در آذربایجان شرقی توسعه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۸۸

فعالان گردشگری استان آذربایجان شرقی تجلیل شدند.

ایلنا: مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: با جذب سرمایه گذاران و احداثزیر ساخت‌هایی که صورت گرفته، گردشگری عشایری و روستایی در استان توسعه می‌یابد.
به گزارش خبرنگار ایلنا تراب محمدی در مراسم تجلیل از فعلان گردشگری آذربایجان شرقی افزود: فرهنگ گردشگرپذیری طی چند سال اخیر به خوبی در مناطق روستایی و عشایری استان جا افتاده و با نگاه مثبتی که نسبت به این مقوله وجود دارد می‌توان با بهره‌مندی از ظرفیت عظیم گردشگری روستائیان را توانمند کرد.
وی با اشاره به رشد قابل توجه جذب گردشگر خارجی طی پنج سال اخیر به استان تصریح کرد: حجم گردشگر خارجی ورودی به آذربایجان شرقی از ۵۰ هزار نفر در سال ۸۷ به بیش از ۷۵۰ هزار نفر در سال ۹۱ رسیده است.
محمدی خاطرنشان کرد: پس از ثبت جهانی بازار تاریخی تبریز صد‌ها هزار نفر به میزان گردشگران ورودی به آذربایجان شرقی افزوده شده است.
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به در دست اجرا بودن تعداد قابل توجهی تاسیسات و واحدهای گردشگری و رفاهی از جمله هتل‌ها در استان، آینده گردشگری آذربایجان شرقی را روشن ارزیابی کرد.
محمدی با اشاره به انجام ۵۸ طرح مطالعه توسعه سرمایه گذاری و گسترش گردشگری در استان، یادآور شد: طبق نتایج این مطالعات دست کم به ۱۳۰ هتل در آذربایجان شرقی نیازمندیم.
وی با بیان اینکه تا شش سال پیش استان حتی از ابتدائی‌ترین تاسیسات گردشگری و رفاهی هم بهره‌مند نبود، اظهار داشت: هم اکنون حدود ۵۰ هتل و هتل آپارتمان در آذربایجان شرقی راه اندازی و بازسازی شده که با توجه به رشد چشمگیر ورود گردشگران به استان و اشغال صد در صدی آن‌ها به ویژه در نوروز و تابستان، پاسخگوی نیاز و ظرفیت‌های موجود استان نیست.
محمدی رشد همه جانبه صنعت گردشگری در استان و توسعه زیر ساخت‌های این حوزه را ماحصل همراهی همه جانبه اصناف وابسته به گردشگری با مدیران اجرایی ستاد تسهیلات سفر استان خواند وگفت: اینکه آذربایجان شرقی در سال گذشته هم همچون پنج سال اخیر توانست در عرصه گردشگری خوش بدرخشد در سایه همدلی اصناف، بخش خصوصی و مدیران دستگاه‌های مختلف با اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به دست آمده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز