خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

حمایت سازمان‌های بین المللی برای نجات دریاچه ارومیه ضروری است

کد خبر : ۱۱۰۵۸۵

زمان مطالعه وپ‍‍ژوهش در خصوص بحران دریاچه ارومیه به سر آمده و بایستی اقدامات اولویت دار اثرگذار دارد فاز اجرایی شود.

ایلنا: ‌گری لوئیس نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد وهماهنگ کننده سازمان ملل متحد در ایران از دریاچه ارومیه بازدید به عمل آورد.
به گزارش خبرنگار ایلنا مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی در این بازدید با اشاره به ضرورت اصلاح الگوی کشت و مصرف پایدارمنابع آبی حوضه گفت: متاسفانه سرعت تغییر الگوی کشت و مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی با روند بحرانی دریاچه ارومیه متناسب نبوده وعلیرغم تشدید خشکسالی و کاهش آب دریاچه، زراعت و باغداری سنتی در حوضه آبخیز همچنان با‌‌ همان کیفیت صورت می‌پذیرد.
بیوک رئیسی با اشاره به ضرورت نگاه فراملی و استفاده از اندیشه و حمایت سازمان‌های بین المللی جهت آغاز اقدامات اجرایی در محورهای مطالعه شده، تصریح کرد؛ زمان مطالعه وپ‍‍ژوهش در خصوص بحران دریاچه ارومیه به سر آمده و بایستی اقدامات اولویت دار اثرگذار دارد فاز اجرایی شود.
همین گزارش حاکی است این بازدید به همراه مدیرکل حفاظت زیست استان آذربایجان شرقی، کار‌شناسان طرح حفاظت از تالاب‌ها در ایران و کار‌شناسان استانی طرح در محدوده شرقی دریاچه ارومیه صورت پذیرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز