خبرگزاری کار ایران

امام جمعه مرند:

ساختمان جدید حوزه علمیه خواهران مرند تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

کد خبر : ۱۱۲۷۶۲

پس از احداثاین ساختمان چند منظوره ظرفیت پذیرش طلبه در حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) به بیش از ۵۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

ایلنا: امام جمعه مرند گفت: ساختمان جدید حوزه علمیه خواهران مرند تا یک سال آینده به بهره برداری می‌رسد.
به گزارش خبرنگار ایلنا حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده، که در جمع طلاب حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) مرند سخن می‌گفت با اشاره به قدمت فعالیت حوزه علمیه در شهر مرند اظهارداشت: قدمت فعالیت حوزه علمیه در شهر مرند به بیش از ۳۰۰ سال پیش بازمی گردد که این مدرسه علمیه پس از تجدید بنا مدت چهارسال است که فعالیت جدید خود را آغاز کرده است و در این مدت کوتاه موفقیت‌هایی را کسب کرده که به اندازه حوز‌های علمیه چند ده ساله‌ای که فعال هستند در زمینه‌های علمی ظهور و بروز داشته است.
وی با اشاره به موفقیت علمی حوزه علمیه شهر مرند در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: مدرسه علمیه شهر مرند در دو سال گذشته رتبه بر‌تر علمی در بین مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی را نیز به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران شهرستان مرند هم اکنون اقدام به ارایه آموزش‌های فقهی، علوم و معارف دینی می‌کند، تصریح کرد: پس از احداثاین ساختمان چند منظوره ظرفیت پذیرش طلبه در حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) به بیش از ۵۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.
حجت الاسلام نعمت‌زاده با بیان اشاره به مشخصات پروژه ساختمان جدید حوزه علمیه خواهران مرند، یادآور شد: این مرکز علوم دینی در زمینی به وسعت یک هکتار با زیر‌بنای یک‌هزار و ۵۶۴ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال به همت خیریت و مردم مؤمن و متدین مرند تا یک سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
امام جمعه مرند با اشاره به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک شهرستان مرند گفت: گسترش فعالیت‌های حوزوی و تعداد طلاب این منطقه از کشور برکات معنوی و اعتقادی فراملی خواهد داشت، مراکز علوم دینی این شهر در شاهرگ اروپا و آسیا قرار گرفت و با کشورهای تازه استقلال‌یافته آسیای میانه همجوار است.
وی با تشریح قابلیت‌های مهم و ظرفیت‌های بکر تبلیغی در مرزهای شمال‌غرب کشور خاطرنشان کرد: به دنبال استفاده از ظرفیت‌های موجود مراکز حوزوی دینی برای جذب برادران و خواهران علاقه‌مند به تحصیل در حوزه از سایر کشورهای همسایه از جمله آذربایجان و ترکیه هستیم.
حجت الاسلام نعمت‌زاده با تبریک موفقیت طلاب برادر حوزه علمیه مرند در عرصه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی یادآور شد: حوزه علمیه مرند امسال در المپیاد علمی مدارس علمیه استان‌های شمال‌غرب کشور مقام نخست را کسب کرده است که نشان از ظرفیت و استعداد عظیم جوانان مرندی دارد.
امام جمعه مرند در پایان با تأکید بر راه‌اندازی مراکز علمی و پژوهشی فعال در حوزه معارف اسلامی و قرآنی در مرند گفت: داشتن شخصیت‌های برجسته دینی و علمی در کشور و جهانی در طول تاریخ گذشته، ایجاد مراکز پژوهشی علوم قرآنی و راه‌اندازی دانشکده‌های تخصصی قرآنی و معارف اسلامی در این شهرستان ضروری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز