خبرگزاری کار ایران

ترجمه «تاریخ فلسفۀ راتلیج» به زبان فارسی از سوی اساتید دانشگاه تبریز منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۷۵

این مجموعه بررسی وقایع نگارانه‌ای درباره تاریخ فلسفه غرب، از آغاز آن در سده ششم پیش از میلاد تا زمان حاضر بوده که به شکل تاریخی تنظیم شده است.

ایلنا: سه جلد از مجموعه ۱۰ جلدی «تاریخ فلسفه راتلیج» از سوی اساتید گروه فلسفه دانشگاه تبریز ترجمه و توسط انتشارات حکمت با همکاری موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منتشر شد.
به گزارش ایلنا، مجموعه ۱۰ جلدی «تاریخ فلسفه راتلیج» بررسی وقایع نگارانه‌ای درباره تاریخ فلسفه غرب، از آغاز آن در سده ششم پیش از میلاد تا زمان حاضر است که به شکل تاریخی تنظیم شده است و هدفش بررسی عمیق پیشرفت‌های عمده فلسفی است که برای متخصصان و خوانندگان عمومی مفید خواهد بود؛ ترجمۀ سه مجلد از این دوره را گروه فلسفۀ دانشگاه تبریز عهده دار شده است.
جلد نخست این دوره را حسن فتحی، دانشیار گروه فلسفه دانشگاه تبریز به فارسی برگردانده و ویرایش آن را سید مصطفی شهرآیینی، استادیار این گروه بر عهده داشته، جلد چهارم از این مجموعه را نیز شهر آیینی ترجمه و ویرایش آن را فتحی به انجام رسانده است.
همچنین ترجمه جلد پنجم از این مجموعه توسط یوسف نوظهور، دانشیار گروه فلسفه دانشگاه تبریز، مراحل آخر قرار دارد و به زودی منتشر خواهد شد.
بر اساس این گزارش، ویراستاری هر مجلد را نیز یکی از استادان برجستۀ آن دوره بر عهده گرفته و سر ویراستاران اصلی کل این مجموعه نیز بر عهده ج. ه. ر. پارکینسن و س. ج. شنکر بود و در این مجموعه دوره‌های تاریخی همچون از آغاز تا افلاطون، فلسفه یونانی‏مآبی و اوایل قرون وسطی، فلسفه قرون وسطی، دوره نوزایی و عقل‏گرایی قرن هفدهم، فلسفه بریتانیایی و عصر روشن اندیشی، عصر ایده ‏آلیزم آلمانی، فلسفه قرن نوزدهم، فلسفه قاره‏‌ای در قرن بیستم، فلسفه علم، فلسفه منطق و فلسفه ریاضی در قرن بیستم و فلسفه معنا، فلسفه شناخت و فلسفه ارزش در قرن بیستم مورد بررسی قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز