خبرگزاری کار ایران

فرماندار هشترود:

مجوزی برای راه اندازی ایستگاه هوا‌شناسی درهشترود صادر نمی‌شود

کد خبر : ۱۱۲۸۸۹

راه اندازی این مرکز می‌تواند در کاهش خسارات بخش کشاورزی نقش مهمی داشته باشد. / بر اساس اعلام اداره کل هوا‌شناسی استان، راه‌اندازی ایستگاه هوا‌شناسی مستقل هزینه بالایی داشته و تامین آن درحال حاضر مقدور نبوده و مجوزی نیز در این خصوص صادر نمی‌شود.

ایلنا: فرماندار شهرستان هشترود گفت: با وجود اینکه این شهرستان به انبار غله معروف است، ولی فاقد اداره هوا‌شناسی بوده و این امر مردم و کشاورزان منطقه را هر ساله با مشکلات عدیده‌ای مواجه وخسارات درخور تاملی را به بهره برداران بخش کشاورزی وارد می‌سازد.
به گزارش ایلنا، علی نجاری در بازدید از نحوه برداشت ذرت علوفه‌ای از مزارع شهرستان هشترود گفت: با وجود توسعه‌ فناوری‌های کشاورزی، تولیدات کشاورزی هنوز به وضعیت جوی و اقلیمی منطقه بستگی داشته و از این رو، اطلاعات لازم از منابع طبیعی منطقه و شرایط مورد انتظار زیرسطح خاک و حدفاصل خاک و هوای اتمسفر پایین، راهنمایی‌های سودمندی را برای تصمیمات دقیق و صحیح دربرنامه‌ریزی دراز مدت نظام‌های کشاورزی فراهم می‌سازد.
وی در ادامه افزود: شهرستان هشترود علاوه بر اینکه از قطب کشاورزی استان است با توجه به شرایط اقلیمی و منطقه‌ای در فصول سرد سال و بارش‌های سنگین برف همراه با کولاک، نیاز به راه‌اندازی ایستگاه هوا‌شناسی را از اهمیت دوچندانی برخوردار کرده است.
فرماندار هشترود تاکید کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و اینکه منطقه از قطب‌های مهم کشاورزی محسوب می‌شود، وجود مرکزمستقل هوا‌شناسی دراین شهرستان لازم وضروری به نظر می رسد و بر اساس اعلام اداره کل هوا‌شناسی استان، راه‌اندازی ایستگاه هوا‌شناسی مستقل هزینه بالایی داشته و تامین آن درحال حاضر مقدور نبوده و مجوزی نیز در این خصوص صادر نمی‌شود.
نجاری در ادامه خواستار پیگیری‌های جدی مسئولین استانی در رابطه با احداثایستگاه هوا‌شناسی در شهرستان هشترود شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز