خبرگزاری کار ایران

صادرات سیب روستای «قره کلک» هشترود به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۶۲

مشکل اصلی تولید این محصول، عدم خرید آن به قیمت واقعی توسط خریداران دیگر شهرستان‌های همجوار مانند مراغه و بناب بوده و تلاش بر این است با فعال سازی تعاونی تولید کنندگان، حمایت مستقیم از باغداران تولید کننده این محصول مرغوب صورت عملی به خود بگیرد.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی هشترود گفت: سیب تولیدی در روستای قره کلک از توابع این شهرستان، به لحاظ قرارگیری باغات این محصول در منطقه کوهستانی سهند، از کیفیت و ماندگاری بالایی برخوردار و خریداران عمده در اغلب موارد، این محصول را به کشورهای همسایه استان و حاشیه خلیج فارس صادر می‌نمایند.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل کریمی اصل گفت: سیب درختی محصولی است که در این روستا، به دلیل دارا بودن منابع آبی کافی و همچنین آب و هوای مساعد، جایگاه ویژه‌ای را در بین ساکنین باز نموده و با افزایش تعامل کار‌شناسان این مدیریت با تولید کنندگان محصولات باغی، می‌رود تا به یکی از اصلیترین منابع درآمد اهالی تبدیل شود.
وی افزود: مشکل اصلی تولید این محصول، عدم خرید آن به قیمت واقعی توسط خریداران دیگر شهرستان‌های همجوار مانند مراغه و بناب بوده و تلاش بر این است با فعال سازی تعاونی تولید کنندگان، حمایت مستقیم از باغداران تولید کننده این محصول مرغوب صورت عملی به خود بگیرد.
کریمی اصل تاکید کرد: سیب تولیدی روستای قره کلک، به دلیل مرغوبیت بالا ظرفیت زیادی برای عرضه در بازار داشته و بازار مصرف از عرضه آن اشباع نمی‌شود و این نقطه قوتی بر این محصول با کیفیت به‌شمار می‌رود.
مدیر جهادکشاورزی هشترود ادامه داد: بهره‌مند نبودن از فنون جدید مراحل سه گانه کاشت داشت و برداشت محصول، عدم استفاده از همه ظرفیت‌های تولید این محصول در روستا را سبب و این مدیریت درتلاش است با افزایش سطح آموزش‌های ترویجی به این نقیصه غالب آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز