خبرگزاری کار ایران

بهروز مهری:

جشنواره‌های موضوعی عکاسی، راهی برای ارزیابی و مطالعات شهری است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۶۰

عکاسان با دید ویژه و دقیق خود به مسائل شهری می‌توانند به عنوان یاوران شهرداری‌ها در رفع مشکلات مطرح باشند و مسئولان را در داشتن دید درست و واقعی نسبت به شهر یاری رسانند.

ایلنا: یک عکاس، برگزاری جشنواره‌هایی با موضوعات خاص شهری را راهکار شهرداری‌های شهرهای مختلف دنیا برای شناخت ویژگی‌ها و مشکلات و انجام مطالعات شهری معرفی کرد.
به گزارش ایلنا، بهروز مهری که به مناسبت برگزاری جشنواره فیروزه در تبریز سخن می‌گفت اظهار داشت: عکاسان با دید ویژه و دقیق خود به مسائل شهری می‌توانند به عنوان یاوران شهرداری‌ها در رفع مشکلات مطرح باشند و مسئولان را در داشتن دید درست و واقعی نسبت به شهر یاری رسانند.
وی که به شکل تخصصی در حوزه عکاسی مستند و خبری مشغول به فعالیت است، داستان گویی را از ویژگی‌ها و کارکردهای ارزشمند مجموعه عکس‌ها معرفی نمود و افزود: برخلاف گفته‌های گذشته، معتقدم تک عکس‌ها فقط می‌توانند دید کلی از یک تصویر را به بیننده منتقل کنند و وظیفه روایت داستانی به شکل دقیق و موثر‌تر به عهده مجموعه عکس هاست.
وی ابراز امیدواری نمود جشنواره فیروزه با رویکرد جدید خود روند ثمربخش گذشته را استمرار بخشد و با توجه به اعلام موضوعات ریز‌تر و دقیق‌تر در حوزه‌های مختلف شهری، عکسهای خوبی داشته باشد.
مهری افزود: هرچند کار عکاسان با انتخاب موضوعات و اختصاصی‌تر، سخت‌تر می‌شود اما این روند می‌تواند عکاسانی خبره و تخصصی را نیز معرفی نماید.
این عکاس با تجربه با اشاره به دو سفر کوتاه مدتش به تبریز، گفت: تبریز شهری دلباز و با تاریخی قدیمی است و بافت خانه‌ها و به ویژه بازار تبریز بسیار در ذهنم باقیمانده است و خوشحال می‌شوم به دلیل برگزاری جشنواره عکس فیروزه بار دیگر در شهر تبریز حضور داشته باشم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز