خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه:

پیش بینی برداشت ۱۵۰ هزار تن سیب پاییزه در مراغه

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۲۹

شهرستان مراغه در تولید سیب درختی در استان آذربایجان شرقی مقام اول را به خود اختصاص داده و ۷۰ درصد سیب درختی تولیدی این شهرستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه صادر می‌شود.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه از آغاز برداشت سیب پاییزه از باغات این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمد نریمانی در آغاز برداشت محصول سیب از باغات شهرستان ویژه مراغه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۱۵۰ هزار تن سیب پاییزه از باغات این شهرستان برداشت شود.
وی با اشاره به اینکه امسال به علت سرمازدگی و حوادثطبیعی تولید سیب در مراغه ۱۰ درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: سرمای دیررس بهاره عامل کاهش محصول سیب در این شهرستان بوده است.
معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه ادامه داد: هم اکنون در مراغه ۱۰ هزار هکتار باغ سیب وجود دارد که متوسط تولید در آن حدود ۲۵ تن در هکتار است.
نریمانی با بیان اینکه ارقام سیب مراغه از نوع رِد و گُلدن صادراتی است گفت: شهرستان مراغه در تولید سیب درختی در استان آذربایجان شرقی مقام اول را به خود اختصاص داده و ۷۰ درصد سیب درختی تولیدی این شهرستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه همزمان با آغاز برداشت سیب در این شهرستان برای بیش از سه هزار نفر از مردم منطقه و شهرهای حومه اشتغال ایجاد شده است، افزود: امسال به منظور نگهداری و ذخیره سیب، ظرفیت سردخانه‌های این شهرستان از ۲۵ هزار تن به ۸۰ هزار تن افزایش یافته است. گفتنی است برداشت سیب پاییزه در مراغه هر سال از نیمه دوم مهر آغاز و تا آخر آبان ماه ادامه می‌یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز