خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی:

اکیپ‌های دامپزشکی آذربایجان‌شرقی در عید قربان بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ رأس دام زنده را معاینه کردند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۵۱

کار‌شناسان بهداشتی و ناظران شرعی همکار دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان، در روز عید سعید قربان بر این اساس سلامت و حلیت حدود ۴ هزار و ۵۰۰ لاشه را تأیید کردند.

ایلنا: مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی گفت: چهار هزار و ۹۹۶ رأس دام زنده و چهار هزار و ۴۸۱ عدد لاشه دام در روز عید قربان توسط اکیپ‌های دامپزشکی آذربایجان شرقی معاینه شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا بهراد زندیه اظهار داشت: کار‌شناسان بهداشتی و ناظران شرعی همکار دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان، در روز عید سعید قربان بر این اساس سلامت و حلیت حدود ۴ هزار و ۵۰۰ لاشه را تأیید کردند.
وی افزود: روز عید سعید قربان ۱۰۲ اکیپ متشکل از کار‌شناسان اداره کل دامپزشکی استان به همراه ناظرین شرعی از ساعت هفت صبح روز عید در قالب گشت‌های ثابت و سیار نسبت به بازرسی بهداشتی و نظارت بر ذبح شرعی دام‌های قربانی اقدام کردند.
مدیرکل دامپزشکی استان تصریح کرد: پس از جمع‌بندی گزارش‌های ارسالی از شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های تابعه، تعداد چهار هزار و ۹۹۶رأس دام زنده قبل از کشتار معاینه شدند و چهارهزار و ۴۸۱ عدد لاشه دام نیز بازرسی بهداشتی شد که ۲۱۸ کیلو گوشت، ۲۵۸ عدد کبد، ۱۸ عدد کلیه و ۴۶۴ عدد ریه به علت آلودگی ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.
مدیر کل دامپزشکی استان افزود: اطلاع رسانی فراگیر و تعامل خوب رسانه‌ها و همکاری مردم با اکیپ‌های دامپزشکی موجب معدوم‌سازی ۴ لاشه مبتلا به بیماریهای مشترک بین انسان و دام شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز