خبرگزاری کار ایران

با حضور تمامی کارگروه‌های مدیریت بحران شهرستان؛

مانور بزرگ زلزله در تبریز با محوریت شهرداری برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۶۰

مانور امداد و نجات و آمادگی در برابر زلزله با پیش فرض وقوع زلزله فرضی ۳/۷ ریشتری در تبریز با بازه زمانی صبح در مناطق آسیب دیده شهری برگزار شد.

ایلنا: با حضور کارگروه‌های دخیل در مدیریت بحران شهرستان تبریز و نیز گروه‌ها و اکیپ‌های امداد و نجات مانور بزرگ زلزله همزمان با روز ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی با مدیریت و محوریت شهرداری تبریز به طور همزمان در مناطق شهری تبریز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا مانور بزرگ امداد ونجات و آمادگی در برابر زلزله احتمالی در شرایطی صبح امروز در ۱۰ منطقه شهری و با هدایت عملیات از اتاق بحران شهرداری آغاز و برگزار شد که در این مانور بزرگ فرماندار تبریز به عنوان مدیر بحران شهرستان، سرپرست شهرداری به عنوان مسوول کارگروه‌های سه گانه اطفاء حریق، آواربرداری و تغسیل و تدفین اموات، هلال احمر استان، آتش نشانی تبریز، اورژانس، سازمان‌های آب، برق، گاز، مخابرات، نیروی انتظامی، صدا و سیما، بنیاد مسکن مرکز بهداشت تبریز و تمامی دستگاه‌ها و کارگروه‌های عضو ستاد بحران شهرستان با حضور در اتاق بحران شهرداری و از طریق سامانه مونیتورینگ عملیات امداد ونجات را هدایت و مدیریت کردند.
در این مانور اکیپ‌ها و گروه‌های امداد و نجات، اورژانس، آواربرداری، اطفای حریق، هلال احمر، جستجوی اجساد و زنده یاب در ۱۰ نقطه شهری تبریز شامل پارک مسافر شمس، مجموعه رفاهی تفریحی ائل گلی، پارک مشروطه، الغدیر، مولانا، پارک آخمقیه، باغ گلستان، پارک ارم و پارک عباس میرزا و ساختمان شهرداری به امداد رسانی و نیز نمایش توان عملیاتی و امدادی خود پرداختند.
مانور امداد و نجات و آمادگی در برابر زلزله با پیش فرض وقوع زلزله فرضی ۳/۷ ریشتری در تبریز با بازه زمانی صبح در مناطق آسیب دیده شهری برگزار شد.
این مانور از ساعت ۱۰ صبح و با دستور حسین اکبری سرپرست شهرداری تبریز کلید خورد و سپس اکیپ‌های امنیتی نیروی انتظامی با استقرار در محل‌های حادثه و اجرای مانور اقدام به تأمین امنیت مناطق حادثه دیده کردند.
در ادامه مانور اکیپ‌های اعزامی از شهرهای معیننیز به جمع گروه‌ها و اکیپ‌های دخیل در مانور پیوستند.
واحدهای عملیاتی و امدادی آتش نشانی و خدمات ایمنی تبریز نیز با حضور در مناطق زلزله زده علاوه بر انجام عملیات اطفاء حریق به امداد رسانی و نجات حادثه دیدگان پرداختند.
تیم‌های اورژانس نیز با انتقال سریع و به موقع مصدومان به بیمارستان صحرائی سهم ویژه‌ای در برگزاری موفق این مانور داشتند.
تلاش برای اسکان موقت و اضطراری زلزله زدگان از دیگر بخش‌های برگزاری این مانور بود که با اقدام به موقع اکیپ‌های جمعیت هلال احمر استان به انجام رسید.
عملیات هلیبورد هوایی توسط بالگردهای هلال احمر استان به منظور نجات گرفتارشدگان در سیل، نجات حادثه دیدگان در آتش سوزی‌های ناشی از انفجار لوله‌های گاز، پدافند غیرعامل، آواربرداری و تخلیه مناطق زلزله زده و عملیات نجات گرفتارشدگان در ساختمان‌های بلند مرتبه از دیگر بخش‌های این مانور بزرگ بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز