خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی در همایش کارکنان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی:

هر اقدامی در جهت تضعیف دولت در این مقطع حساس، گناهی نابخشودنی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۵۷

در سال‌های پس از تشکیل دولت اصلاحات، برخی از سیاسیون کشور اشتباهاتی مرتکب شدند و تلاش کردند که استوانه‌های جمهوری اسلامی مورد خدشه و آسیب قرار گیرد که نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات از آن جمله بود.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد هر اقدامی که در این مقطع حساس از تاریخ جمهوری اسلامی، موجب تضعیف دولت شود گناهی نابخشودنی است،
به گزارش ایلنا احمد علیرضابیگی صبح امروز(سه‌شنبه) در همایش کارکنان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: اختلاف سلیقه‌های سیاسی در جایگاه خود وجود دارند، اما آنچه برای ملت ایران اصل است حیات انقلاب اسلامی و توانایی، مقبولیت و مشروعیت نظام جمهوری اسلامی به پشتوانه ولایت فقیه است.
وی با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم، گفت: غدیر به عنوان استمرار بعثت و طلیعه مهدویت، مبنای تفکر ما و اساس شکل‌گیری انقلاب اسلامی و نماد این مطلب است که تشیع برای آینده جهان و آن هم نه آینده‌ای پس از رحلت پیامبر(ص) بلکه برای طول تاریخ تا ظهور امام عصر(عج) دارای برنامه است.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) در خطبه غدیریه، ۲۵ جمله در اوصاف امام عصر(عج) ذکر کرده‌اند و با پیش‌بینی آینده بشریت، ایشان را ناصر دین الهی و از بین برنده بنیان‌های شرک و ظلم معرفی کرده‌اند.


ولایت فقیه رمز پایداری درخت تنومند انقلاب اسلامی است
علیرضابیگی خاطرنشان کرد: متفکران و اندیشمندان سیاسی دریافته‌اند که شیعه، با دو بال شهادت و انتظار و زره فولادین ولایت، افق بلندی را سیر می‌کند که از تیررس تسلیحات و جنگ‌افزارهای دشمنان بیرون است و ساقط کردن آن با محاسبات مادی امکان‌پذیر نیست.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر مبنای میراثغدیر پایه‌گذاری شده، گفت: ولی فقیه به عنوان میراث‌دار غدیر از جانب امام عصر(عج) کشور را اداره می‌کند و همین هم رمز پایداری درخت تنومند انقلاب اسلامی در مقابل همه طوفان‌های ۳۵ سال گذشته است.
استاندار آذربایجان شرقی ولایت فقیه را رکن رکین و ستون خیمه انقلاب اسلامی ذکر کرد و اظهار داشت: شدت هجمه‌های دشمنان به ولایت فقیه حاکی از درک دشمن نسبت به جایگاه آن است و انسان‌های نادانی که گاهی با اظهارات خود ولایت فقیه را خودکامگی می‌دانند در واقع آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و قرینه‌ای برای باورهای دشمنان فراهم می‌کنند.
وی با بیان اینکه ولایت فقیه اطمینان خاطری برای فعالان عرصه‌های مختلف نظام در پیمودن مسیر حق و عدالت است، افزود: نعمت ولایت فقیه ما را به این نکته رهنمون می‌کند که باید به وظیفه خود در قبال خود شهیدان و پدران و مادران آن‌ها که به عشق امام حسین(ع) فرزندان خود را راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل کردند عمل کنیم و آن‌ها را قدر بدانیم.
علیرضابیگی با بیان اینکه ایستادگی نظام جمهوری اسلامی در مقابل تمام حوادثو توطئه‌ها، گواهی بر حقانیت غدیر است، تاکید کرد: باید‌‌ همان گونه که نسبت به عاشورا اهتمام داریم نسبت به معرفی بیش از پیش فرهنگ غدیر به جهانیان تلاش کنیم و قدردان نعمت غدیر و ولایت باشیم.


مشکلات باید از مسیر قانونی چاره‌جویی شود
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به بحثرسالت‌های سازمان عقیدتی سیاسی پرداخت و با اشاره به اینکه سازمان عقیدتی سیاسی، یک نهاد نظارتی است، گفت: گاهی حوادثی در بخش‌های مختلف حکومتی پیش می‌آید که وقوع آن در هر حاکمیتی متصور است و در قیاس با حکومت‌های دیگر هم چیزی به حساب نمی‌آید، اما وجود همین حوادثکوچک در نظام جمهوری اسلامی شایسته نیست.
وی تصریح کرد: این نقاط زشت باید در جایگاه خود مورد طرح و بررسی قرار گیرد و وظیفه دستگاه نظارتی این است که برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی تلاش کند.
علیرضابیگی با تاکید بر اینکه مشکلات و حوادثمختلف باید از مسیر قانونی پیگیری شود، افزود: مسئولان عقیدتی سیاسی بنا بر رسالتی که دارند هیچ‌گاه زشتی‌های این سازمان را به صورت علنی بازگو نمی‌کنند و آن‌ها را از مسیر قانونی چاره‌جویی می‌کنند؛ اما گاهی سیاسیون ما فاقد این شعور هستند.
وی خاطرنشان کرد: در سال‌های پس از تشکیل دولت اصلاحات، برخی از سیاسیون کشور اشتباهاتی مرتکب شدند و تلاش کردند که استوانه‌های جمهوری اسلامی مورد خدشه و آسیب قرار گیرد که نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات از آن جمله بود.
علیرضابیگی ادامه داد: البته وجود موضوعات ناشایست قابل پیش‌بینی بود، اما اگر قصد چاره‌جویی در کار بود ضروری نبود که آن را بر سر کوچه و بازار فریاد کنیم و برای موضوعات مختلفی که دشمنان علیه جمهوری اسلامی در مجامع مختلف بیان می‌کنند قرینه فراهم کنیم.
وی افزود: آسیبی که از این رفتار ناشی شد آسیب بزرگی بود و بخش قابل توجهی از اعتماد مردم را دچار خدشه کرد.


نباید در باورهای مردم تردید ایجاد شود
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مشابه همین خطا و نادانی همین الان هم اتفاق می‌افتد، به مذاکرات اخیر ایران و گروه ۱ + ۵ در موضوع هسته‌ای اشاره کرد و گفت: قرار نیست هر موضوعی که در این مذاکرات مطرح می‌شود بر سر هر کوی و برزن گفته شود، ضمن اینکه حضور ولی فقیه اطمینان می‌دهد که ایشان ناظر بر همه امور است و اگر کسی هم شکایتی دارد باید به نزد ولی فقیه ببرد و نباید کاری کنیم که در باورهای مردم تردید ایجاد شود.
وی تصریح کرد: دولت، متعلق به یک نفر یا گروه خاصی نیست بلکه دولت، منتسب به جمهوری اسلامی است و باید با قدرت در مذاکرات بین‌المللی حضور داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: برای اینکه در کارزار بزرگ جهانی که همه کشور‌ها به دنبال گرفتن سهم در اداره جهان هستند پیروز باشیم نباید اشتباه‌های گذشته را تکرار کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نقش جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت بزرگ منطقه‌ای، نقش موثر و تعیین‌کننده‌ای است، افزود: خوشبختانه توانسته‌ایم به دنیا ثابت کنیم که هیچ اتفاقی در منطقه بدون دخالت جمهوری اسلامی قابل تحقق نیست و طرف‌های مختلف ایران در عرصه‌های جهانی هم نسبت به این مطلب تصدیق دارند.
وی با بیان اینکه این قابلیت از رهگذر استحکام ملت ایران بر مبانی اعتقادی خود به دست آمده، گفت: دشمنان به هیچ عنوان تصور حضور قدرتمندانه مردم در انتخابات ریاست جمهوری را نداشتند و سخنان مقام معظم رهبری در نوروز امسال در مورد حماسه سیاسی، برای دشمنان قابل درک نبود، اما رهبری با شناخت نسبت به مردم ایران و مبانی انقلاب اسلامی، نسبت به این موضوع اطمینان داشتند و با همین اطمینان، آبروی خود را در گروی تحقق حماسه سیاسی گذاشتند.


نرمش جمهوری اسلامی نه از سر ضعف بلکه نرمش قهرمانانه است
علیرضابیگی با اشاره به همزمانی حوادثمصر و ترکیه با انتخابات ریاست جمهوری ایران، اظهار داشت: بعد از موضوع رد صلاحیت آقای هاشمی، دشمنان نسبت به تحقق خواسته‌های خود امیدوار شدند و به دنبال این بودند که مشابه حوادثی که در میدان تحریر مصر و تقسیم ترکیه اتفاق افتاد بود در میدان آزادی تهران تکرار شود؛ اما تدبیر و کیاست رهبری و شعور سیاسی مردم، همه این افسانه‌ها را باطل کرد و حماسه بزرگ سیاسی اتفاق افتاد.
وی با بیان اینکه دشمن نباید اشتباه خود را در مذاکرات هسته‌ای تکرار کند، تصریح کرد: دشمنان نباید تصور نکنند که نرمش جمهوری اسلامی از سر ضعف و استیصال است، بلکه این نرمش، برخاسته از اطمینان و اعتماد به نفس و به تعبیر رهبر انقلاب، نرمش قهرمانانه است و ملت ما با همین روحیه، حماسه بزرگتری به نام حماسه اقتصادی را رقم خواهند زد.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه جمهوری اسلامی مشابه این نرمش را در مقیاس‌های بزرگ و کوچک تجربه کرده، افزود: هنگامی که ما به صورت یک‌طرفه نسبت به لغو روادید برای اتباع کشور همسایه اقدام می‌کنیم حاکی از اعتماد به نفس و قابلیت ماست؛ گرچه آن‌ها در ذهن بیمار خود موضوعات بی‌ربطی مانند پان‌ترکیسم را پرورش می‌دهند اما آنچه ما در حافظه تاریخی خود به یاد داریم در ماجرای فروپاشی بلوک شرق، اتباع آن‌ها بودند که می‌خواستند به ما ملحق شوند و این نشان می‌دهد که اصل، اینجاست.
وی با بیان اینکه ما در سخت‌ترین شرایط تحریم‌های بی‌سابقه توانستیم کشور را اداره کنیم، گفت: برای مقامات کشورهای مختلف که برای رصد اوضاع کشور به ایران می‌آمدند مایه تعجب بود که چگونه جمهوری اسلامی توانسته است در این شرایط سر پا بایستد و زندگی مردم با روال طبیعی در جریان باشد.
علیرضابیگی تاکید کرد: تصور دشمن برای حمله نظامی به ایران هرگز تحقق نمی‌یابد و در مخیله آن‌ها فقط و فقط، ایجاد خدشه به وحدت ملی مردم ایران است و این موضوع را با سوژه‌های مختلف دنبال می‌کنند.
وی افزود: گاهی در داخل کشور هم برخی افراد با برجسته کردن برخی موضوعات، بهانه به دست دشمن می‌دهند؛ اما این‌ها کف روی آب است و آنچه برای مردم اصالت دارد راه امام و تبعیت از رهبری و تلاش برای اعتلای آرمان‌های امام و شهداست.


دیانت، عامل بازدارنده در نیروی انتظامی است
استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه نظارت در سازمان عقیدتی سیاسی باید بر مبنای پیشگیری صورت گیرد، افزود: خوشبختانه موضوع دیانت و ترویج آنکه ذات رسالت سازمان عقیدتی سیاسی است یک عامل بازدارنده برای نیروی انتظامی است.
وی گفت: شأن حضور سازمان عقیدتی سیاسی در نهاد موثر و اثرگذاری مانند نیروی انتظامی، همراهی و پشتیبانی از این نیرو در مسیر حق و عدالت و آرمان‌ها و موازین انقلاب اسلامی است.
علیرضابیگی تامین امکانات و رفاه مناسب برای خدمت‌گزاران ناجا را مهم و تعیین‌کننده دانست و افزود: البته این موضوع اگر به دیانت و دین‌باوری پیوند بخورد می‌تواند ضامن سلامت فعالیت‌های نیروی انتظامی و رمز سعادت و رستگاری محسوب شود.
وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از بدنه نیروی انتظامی را سربازانی تشکیل می‌دهند که پدران و مادرانشان، آن‌ها را به امانت سپرده‌اند، افزود: سربازان ناجا با موضوعات و مشکلاتی مواجه می‌شوند که پیش از این برای آن‌ها سابقه نداشته، لذا سازمان عقیدتی سیاسی باید برای ایمن‌سازی و مصون‌سازی این بخش مهم از بدنه نیروی انتظامی تلاش کند و این رسالت مهم، چیزی از تلاش ماموران ناجا در مقابله با ناامنی کم ندارد.
علیرضابیگی خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از موفقیت‌های نیروی انتظامی با وجود همه کمبود‌ها، به عملکرد سازمان عقیدتی سیاسی در ترویج دین‌باوری برمی‌گردد و این سازمان در جهاد مقدس خود از پشتیبانی همه دستگاه‌های اداری به ویژه فرماندهی انتظامی استان برخوردار است.
وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی جغرافیای حساسی به شمار می‌رود، گفت: وقوع حوادثمختلف در این استان، تاثیرگذاری بیشتری نسبت به سایر نقاط دارد که حادثه زلزله سال گذشته یکی از این موارد است.
استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: حجم تبلیغات منفی علیه کارآمدی نظام جمهوری اسلامی در جریان این حادثه به خوبی اهمیت آن را نشان می‌دهد و خوشبختانه با تلاش مجموعه کارگزاران نظام، مردم و نیروهای مسلح شرایطی به وجود آمده که گویا حادثه‌ای رخ نداده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز