خبرگزاری کار ایران

عضو انجمن ملی عکاسان:

عکس‌های ثبت شده در چهارمین جشنواره عکس فیروزه یادگارهای فرهنگی آینده خواهند بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۶۹

شاید مهم‌ترین اثر این جشنواره، دیدن و ثبت تصویر از چیزهایی است که مردم محلی به علت عادت کردن به آن دقت نمی‌کنند ولی عکاسان و هنرمندان مه‌مان با توجه به حضور در محیطی جدید، با دقت و ریزبینی قابل تاملی نکاتی را در حافظه لنزهای خود ماندگار می‌کنند که می‌تواند یادگار ارزشمندی برای آیندگان و علاقمندان به هنر و فرهنگ باشد.

ایلنا: عضو انجمن ملی عکاسان عکس‌های ثبت شده در چهارمین جشنواره عکس فیروزه به عنوان سفالینه‌ها و یادگارهای فرهنگی آینده تبریز معرفی کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا ساعد نیک زاد مطلب گفت: برگزاری جشنواره‌ای با موضوع عکاسی در شهری تاریخی و هنرساز همچون تبریز، اقدام قابل توجه و ارزشمندی است و بی‌شک تلاش صورت گرفته برای برگزاری این جشنواره در تاریخ فرهنگ کشور ماندگار خواهد بود.
عضو انجمن ملی عکاسان در خصوص کارکردهای جشنواره نیز گفت: شاید مهم‌ترین اثر این جشنواره، دیدن و ثبت تصویر از چیزهایی است که مردم محلی به علت عادت کردن به آن دقت نمی‌کنند ولی عکاسان و هنرمندان مه‌مان با توجه به حضور در محیطی جدید، با دقت و ریزبینی قابل تاملی نکاتی را در حافظه لنزهای خود ماندگار می‌کنند که می‌تواند یادگار ارزشمندی برای آیندگان و علاقمندان به هنر و فرهنگ باشد.
به گفته نیک زاد، ما در جغرافیای ایران، بیش از ۴۳ درجه تفاوت دما و اقلیم داریم و همین موضوع موجب تولد و استمرار حیات فرهنگهای متفاوت شده است و برگزاری جشنواره‌ای همچون فیروزه با حضور هنرمندانی از سراسر کشور می‌تواند نگاههای مختلفی را به شهر تبریز آورده و از فرهنگ خود با آنان بگوید.
وی با آرزوی «استمرار و تنوع» برای جشنواره عکس فیروزه گفت: استمرار و تکرار، آسیب جدی جشنواره‌ها و اقدامات فرهنگی ما بوده است و امیدوارم با ورود نگاههای جدید و متفاوت و بدون اتکا به فردی خاص، جشنواره فیروزه به خوبی بتواند در مسیر استمرار و تنوع قرار بگیرد.
فیلمبردار سر‌شناس کشور با اشاره به جذابیت فرهنگهای بومی، پرداختن به این تفاوت‌ها را زمینه ساز پرداختن به مسائل فرهنگی متنوع معرفی نمود.
نیک زاد ضمن بیان این مطلب که کار فرهنگی هزینه زمانی، اجرایی، مالی و انسانی نیاز دارد و در کوتاه مدت هم به نتیجه مشخصی نمی‌رسد، گفت: برای تمام دست اندرکاران جشنواره توانمندی در به ثمر رساندن این دوره از جشنواره جدی و با جسارت فیروزه آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم تا خاتمه کار و در مراحل بعدی آن نیز با شکیبایی و حوصله، در ثمربخشی نهال نوپای این جشنواره ثابت قدم باشند.
گفتنی است ساعد نیک زاد عضو انجمن ملی عکاسان و جزو داوران دوره‌های قبل جشنواره عکس فیروزه بوده و و مدیریت فیلمبرداری فیلم سینمایی «تنهای تنهای تن‌ها» از جمله اقدامات حرفه‌ای ساعد نیک زاد در حوزه فیلمبرداری است.
لازم به ذکر چهارمین جشنواره عکس فیروزه تبریز با موضوع اولین‌های تبریز از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز