خبرگزاری کار ایران

رئیس نظام دامپزشکی آذربایجان شرقی:

بیش از ۳۰ درصد دانش‌آموختگان جدید دامپزشکی آذربایجان‌شرقی فاقد شغل مناسب هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۹۶

نظام دامپزشکی به تنهائی نمی‌تواند برای سیل عظیم فارغ التحصیلان شغل ایجاد کند.

ایلنا: رئیس نظام دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: ساماندهی فارغ التحصیلان دامپزشکی به کمک و حمایت دستگاه‌های اجرایی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا سیدرضا ثقلینی در حاشیه جلسه شورای نظام دامپزشکی آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران گفت: سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل وابسته آن در استان‌ها در این زمینه باید به ایفای نقش بیشتری بپردازند و نظام دامپزشکی به تنهائی نمی‌تواند برای سیل عظیم فارغ التحصیلان شغل ایجاد کند.

وی افزود: بیش از ۳۰ درصد دانش آموختگان جدید رشته دامپزشکی در آذربایجان شرقی فاقد شغل و درآمد مناسب و در خور شان خود هستند و این وضعیت نگران کننده است.

دکتر ثقلینی با تاکید بر ضرورت ایجاد زمینه های اشتغال برای دانش آموختگان رشته دامپزشکی گفت: ساماندهی این افراد به کمک و حمایت دستگاه‌های متولی اجرائی مربوطه نیاز دارد و در صورت همکاری دستگاه‌های اجرائی و واگذاری امور تصدی گری به نظام دامپزشکی که متولی بخش خصوصی دامپزشکی است می‌توان در بحثاشتغال اقدامات موثری انجام داد.

وی اخبار منتشره از کمیسیون کشاورزی مجلس و اعلام صریح ریاست این کمیسیون در خصوص وجود انواع مواد شیمیائی در محصولات و فرآورده‌های خام دامی به خصوص شیر اشاره کرد و گفت: آیا زمان آن فرا نرسیده است که از توان دامپزشکان که سال‌ها و با مشقات و سختی‌های فراوان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تحصیل نموده و در زمان بهره‌دهی آموخته‌های خود قرار دارند، استفاده شود.

رئیس نظام دامپزشکی استان خاطرنشان کرد: بخش دامپزشکی نقش مهمی در ایجاد امنیت غذایی پایدار ایفا می‌کند و برای رسیدن به آن باید کلیه مراحل تولید، بسته‌بندی و توزیع مواد غذایی خام دامی تحت نظارت دامپزشکان قرار گیرد، در این راستا نظام دامپزشکی استان می‌تواند از پتانسیل عظیم فارغ التحصیلان به نحو احسن استفاده نماید و علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، از توان بالفعل آنان در نظارت بر کیفیت مواد غذائی و ایجاد امنیت غذائی بهره گیرد تا ضمن پاسخ گوئی به دغدغه‌های مسئولین و مردم شرف در آینده شاهد افزایش کیفیت و ماندگاری مواد غذائی با منشا دامی و استاندارد شدن این محصولات باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز