خبرگزاری کار ایران

بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی ورزقان، زیر کشت پائیزه می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۴۸

علیرغم تاخیر در بارندگی، تاکنون ۶ هزارهکتار از اراضی دیم و یک هزار هکتار از اراضی آبی زیر کشت گندم و جو پاییزه رفته است.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی ورزقان گفت: در سال زراعی جاری، ۲۰ هزارو سیصد هکتار از اراضی زراعی این شهرستان زیرکشت گندم وجو قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی علیمحمدی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت اظهار داشت: علیرغم تاخیر در بارندگی، تاکنون ۶ هزار هکتار از اراضی دیم و یک هزار هکتار از اراضی آبی زیر کشت گندم و جو پاییزه رفته است.

وی افزود: این اراضی با استفاده از ۳ دستگاه خطی کار عمیق کار به صورت مکانیزه کشت شده است.

علیمحمدی ادامه داد: در راستای تامین نهاده های کشاورزی بهره برداران، مقدار۹۰ تن انواع بذور اصلاح شده توزیع و کودهای اوره و فسفاته از طریق ۳ کارگزار تامین و در حال توزیع است و همچنین نظارت بر کاشت و داشت گندم در سطح ۲۴۰۰ هکتار از اراضی زیرکشت، به ۳ شرکت خدمات فنی و مشاوره ای با ۱۵ کارشناس کشاورزی تحت امر، واگذار شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ورزقان گفت: با واگذاری بخشی از تصدیگری های کشاورزی به بخش خصوصی، از اسفند ماه سال ۹۱ حواله نویسی کودهای شیمیایی با نظارت این مدیریت به ۳ شرکت خدمات فنی و مشاوره ای واگذار شده است.

علیمحمدی افزود: در جهت تامین سرمایه در گردش کشاورزان شهرستان، مبلغ ۴۰ میلیارد رالت اختصاص یافته که بانک عامل کشاورزی درحال پرداخت به کشاورزان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز