خبرگزاری کار ایران

فرمانده سپاه عاشورا در کنگره شهدای روحانیت آذربایجان شرقی:

پیام‌رسانی شهدا، رسالت و تکلیفی است که هیچ‌وقت ساقط نمی‌شود

کد خبر : ۱۱۷۵۳۷

شهدای روحانی استان آذربایجان شرقی ۱۴۱ نفر هستند که از این عده ۵۲ نفر آن از تبریز، ۲۲ نفر مراغه، ۱۰ نفر بناب، سراب، اهر، هشترود هرکدام شش نفر، شبستر و آذرشهر چهار نفر، هریس و ملکان دو نفر و عجبشیر و بستان آباد نیز هرکدام یک روحانی شهید داریم.

ایلنا: در آستانه فرا رسیدن ایام محرم، نخستین کنگره استانی بزرگداشت ۱۴۱ شهید روحانی استان آذربایجان شرقی، با حضور مسئولان استانی و کشوری در تالار اجتماعات مصلی امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد.
به گزارش ایلنا، فرمانده سپاه عاشورا به عنوان میزبان کنگره در ابتدای این آیین گزارشی از مقدمات برگزاری این کنگره در طول سه سال گذشته ارائه داد و گفت: پیام رسانی شهدا، رسالت و تکلیفی است که هیچ وقت ساقط نمی‌شود.
غلام عسکر کریمیان افزود: با اطاعت از فرمایشات رهبر انقلاب، کنکره شهدای روحانی را برگزار می‌کنیم و نمی‌گذاریم یاد شهدا به فراموشی سپرده شود.
وی با بیان اینکه در حق شهدای روحانی ظلم شده است، اظهار داشت: در فیلم‌های مستند دفاع مقدس روحانیون طوری به تصویر کشیده می‌شوند که کارشان رد کردن رزمنده‌ها از زیر قرآن بوده، در حالی که در جبهه‌ها شاهد دلاورمردی‌ها طلبه‌ها و روحانیون بودیم که اصلیترین سرمایه خود(جانشان) را در طبق اخلاص گذاشتند.
کریمیان با اشاره به اینکه در آمار استانی و کشوری به نسبت، درصد شهدای روحانی چندین برابر اقشار دیگر جامعه است، گفت: شهدای روحانی استان ۱۴۱ نفر هستند که از این عده ۵۲ نفر آن از تبریز، ۲۲ نفر مراغه، ۱۰ نفر بناب، سراب، اهر، هشترود هرکدام شش نفر، شبستر و آذرشهر چهار نفر، هریس و ملکان دو نفر و عجبشیر و بستان آباد نیز هرکدام یک روحانی شهید داریم.
وی در پایان سخنانش در این آیین که همزمان با سالگرد شهادت آیت الله قاضی طباطبایی برگزار می‌شود، از شهیدان آیت الله قاضی طباطبایی، آیت الله اسدالله مدنی، شیخ محمد خیابانی، حسین غفاری، حجت الاسلام محمدتقی قویدل و فخر بناب به عنوان شهدای شاخص روحانی استان یاد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز