خبرگزاری کار ایران

کشت پائیزه گندم و جو در سطح ۵۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در چاراویماق انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۷۹

در راستای انجام موفقیت آمیز کشت‌های پائیزه تمهیدات لازم از قبیل کود، سم ضدعفونی و بذور اصلاح شده و تسهیلات بانکی مورد نیاز تدارک دیده شده و در اختیار زارعین منطقه قرار داده شده است.

ایلنا: سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان چاراویماق از کشت پائیزه گندم و جو در سطح ۵۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا مجید احمدی در گفتگو با خبرنگاران گفت: در راستای انجام موفقیت آمیز کشت‌های پائیزه تمهیدات لازم از قبیل کود، سم ضدعفونی و بذور اصلاح شده و تسهیلات بانکی مورد نیاز تدارک دیده شده و در اختیار زارعین منطقه قرار داده شده است.
وی ادامه داد: در رابطه با نهاده‌های کشاورزی ۳ هزار و ۴۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی، یک هزار و ۵۰۰ تن بذر اصلاح شده گندم و ۵ تن انواع سموم ضدعفونی بذور تامین و در بین کشاورزان منطقه توزیع شده است.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان چاراویماق اضافه کرد: در این شهرستان ۳۱۰ دستگاه بذر کار خطی کار عمیقکار دیم وجود دارد و بیش از ۹۵ درصد سطح زیر کشت گندم و جو منطقه را به صورت مکانیزه کشت می‌نمایند.
احمدی گفت: برای انتقال یافته‌های جدید تحقیقاتی به مزارع گندم و جو شهرستان گردهمائی و کلاس آموزشی در موقع کشت پائیزه سال زراعی جاری با همکاری موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور برای بیش از ۶۰ نفر از گندمکاران پیشرو این شهرستان ترتیب داده شده است تا با انتقال یافته‌های نوین تحقیقاتی به مزارع، شاهد افزایش تولید در منطقه باشیم.
گفتنی است که شهرستان چاراویماق از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گندم دیم در استان آذربایجان شرقی دارای رتبه سوم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز