خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد:

خسارت ۷ هزار میلیارد ریالی سرمازدگی و حوادثغیرمترقبه دیگر به کشاورزی آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۳۴

کشاورزان به بیمه محصولات کشاورزی بهای بیشتری دهند.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی ازخسارت ۷ هزار میلیارد ریالی سرمازدگی و حوادثغیرمترقبه دیگر به کشاورزی این استان در سال جاری خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود محمدیان در جلسه شورای مدیران سازمان که با حضور آیت الله عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی و رئیس شورای زکات کشور برگزار شده بود افزود: به دلیل کاهش بارندگی و سرمازدگی محصولات کشاورزان، در سال گذشته خسارات زیادی به تولید کنندگان واردآمده که بر درآمد کشاورزان تاثیر گذاشته است. وی با بیان اینکه لازم است بیمه محصولات کشاورزی جهت جبران خسارت کشاورزان مورد توجه قرار گیرد افزود: کشاورزان باید نسبت به بیمه محصولات خود در فرجه زمانی اعلام شده اقدام کنند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه از لحاظ سطح زیر پوشش بیمه نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد و بهره برداران استان می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های بیمه محصولات کشاورزی، مدیریت‌های جهادکشاورزی یا مراکز جهادکشاورزی محل زندگی خود، برای بیمه کردن اراضی سطح زیرکشت محصولات پاییزه خود اقدام کنند گفت: توسعه بیمه محصولات کشاورزی نیازمند همراهی مسوولان صندوق بیمه است.
وی با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی به عنوان یکی از ابزارهای حمایتی مناسب در هنگام بروز حوادثطبیعی مورد تاکید جدی مسوولان است افزود: این سیاست حمایتی در سیستم‌های مختلف کشاورزی و دامداری اکثر کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته جهان اعمال می‌شود.
محمدیان با بیان اینکه فعالیت در بخش کشاورزی به علت اتکاء زیاد بر طبیعت، همواره فعالیتی پرخطر و همراه با ریسک بالا محسوب می‌شود گفت: جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی در امر تولید در زیربخش‌های کشاورزی، بر ضرورت تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این بخش می‌افزاید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز