خبرگزاری کار ایران

سرپرست شهرداری تبریز:

شهرداری تبریز در مراسم‌های عزاداری ایام محرم مشارکت جدی خواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۰۸

با توجه به جایگاه بالا و والای حادثه خونین عاشورا و قیام ماندگار امام حسین(ع) در بین ملت ایران به ویژه مردم ولایتمدار تبریز و آذربایجان و نیز ارادت و علاقه شهروندان تبریزی به ائمه معصومین علیهم الاسلام، شهرداری تبریز وظیفه خود می‌داند تا با مشارکت جدی در مراسم‌های مختلف عزاداری بتواند، سهمی هرچند کوچک داشته باشد.

ایلنا: سرپرست شهرداری تبریز از مشارکت جدی شهرداری تبریز در مراسم‌های عزاداری ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شهر تبریز خبرداد.
به گزارش خبرنگار ایلنا حسین اکبری در جمع مدیران شهرداری تبریز با اشاره به اینکه امام حسین(ع) با قیام تاریخی و خونین خود درس آزادگی، شرف و حریت به تمامی دنیا و آزاداندیشان تاریخ داد، گفت: نتیجه تاریخی قیام ماندگار امام حسین(ع) پایداری و بقای دین اسلام و پیروزی ابدی خون بر شمشیر و حق بر باطل شد و بی‌دلیل نیست که امروز پس از گذشت قریب به ۱۴۰۰ سال از واقعه خونین کربلا، روح اسلام‌خواهی، ظلم‌ستیزی و دفاع از حق در برابر باطل در جای جای جهان جاری و ساری است و نام امام حسین(ع) به عنوان نماد حریت و آزادگی در سراسر جهان طنین‌انداز شده است.
وی بر اهمیت رونق بخشی هرچه بهتر ایام سوگواری محرم تاکید کرد و افزود: با توجه به جایگاه بالا و والای حادثه خونین عاشورا و قیام ماندگار امام حسین(ع) در بین ملت ایران به ویژه مردم ولایتمدار تبریز و آذربایجان و نیز ارادت و علاقه شهروندان تبریزی به ائمه معصومین علیهم الاسلام، شهرداری تبریز وظیفه خود می‌داند تا با مشارکت جدی در مراسم‌های مختلف عزاداری بتواند، سهمی هرچند کوچک داشته باشد.
اکبری خود با اشاره به برپایی مراسم و همایش بزرگ هیات مذهبی شهر تبریز در هفتمین روز از ایام ماه محرم در تبریز با مشارکت شهرداری خاطرنشان کرد: همزمان با هفتمین روز از ماه محرم، مراسم بزرگی با گردهم آیی هیات‌های مذهبی شهر تبریز در میدان ساعت این شهر برگزار می‌شود و شهرداری تبریز در این مراسم مشارکت پررنگ خواهد داشت.
سرپرست شهرداری تبریزافزود: شهرداری تبریز با اجرای برنامه‌های متنوع و مختلف مذهبی در ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین و همچنین عاشورا و تاسوعای حسینی(ع) یاد و خاطره شهدای کربلا را گرامی خواهد داشت.
لازم بذکر است، در اقدامی معنوی و ارزشی و با هدف فضاسازی شهری در ایام محرم الحرام و به منظور تزریق فضای معنوی در بین شهروندان، شهرداری تبریز با نصب پرچم در سطح شهر تبریز، می‌ادین، معابر، پل‌ها و تقاطع‌های شهری، به استقبال تاسوعا و عاشورای حسینی رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز