خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

بسیج، نقش بی‌بدیلی در توسعه و سازندگی کشور دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۹۹

اگر در زمان جنگ، حضور در جبهه برای کسانی که امکان جهاد داشتند واجب بود در شرایط موجود هم هرکس بتواند با تخصص و توانمندی‌های خود دولت و نظام را در گذر از این مقطع یاری کند باید در صحنه حضور یابد.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: بسیج، نقش بی‌بدیلی در توسعه و سازندگی کشور دارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل جبارزاده در دیدار با اعضای جامعه بسیج مهندسین استان، اظهار داشت: امروز حضور بسیج در عرصه‌های تخصصی یادآور بسیج نیروهای داوطلب در جبهه دفاع مقدس است و قطعا این حضور برای توسعه و سازندگی کشور موثر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه توسعه کشور تنها راه برون‌رفت از شرایط سخت و دشوار کنونی است، افزود: عبور موفقیت‌آمیز از این وضعیت جز با تدبیر اهل فن و صاحبان فکر و اندیشه و تدوین برنامه منسجم و عملیاتی برای بخش‌های مختلف از سوی آنان امکان‌پذیر نیست.
جبارزاده با بیان اینکه بخشی از این برنامه، دولتی و بخشی غیردولتی است، خاطرنشان کرد: بسیج جامعه مهندسی یک سازمان غیردولتی و در عین حال همراه دولت برای تنظیم برنامه‌های گذر از بحران کنونی است.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه استکبار جهانی همت خود را برای مقابله با انقلاب اسلامی معطوف داشته، افزود: اگر در زمان جنگ، حضور در جبهه برای کسانی که امکان جهاد داشتند واجب بود در شرایط موجود هم هرکس بتواند با تخصص و توانمندی‌های خود دولت و نظام را در گذر از این مقطع یاری کند باید در صحنه حضور یابد.
وی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس، جنگ در عرصه نظامی و بر روی خاک بود، اما امروز در تمام بخش‌ها مورد هجمه قرار گرفته‌ایم، گفت: دشمن از تمام جهات فرهنگی، اجتماعی و به ویژه صنعتی و اقتصادی رویاروی انقلاب اسلامی ایستاده که لازمه گذر از این شرایط و مقابله با دشمن، استفاده از سربازان امروز یا‌‌ همان متخصصان و اهل فن است.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بسیج، کلمه مقدسی است و هر زمان که انقلاب اسلامی با مشکل مواجه شده بسیج با حضور خود به حل مشکل کرده، افزود: در زمان جنگ، تا قبل از تشکیل بسیج، سازماندهی نیروهای داوطلب با مشکل مواجه بود اما تشکیل بسیج، نیروی انسانی سپاه را به معنی واقعی پشتیبانی و سازماندهی کرد.
جبارزاده با اشاره به اینکه در مقاطع مختلف بعد از جنگ هم بسیج، در عرصه‌های مختلف سازندگی حضور پیدا کرد، افزود: بسیج حتی کار بزرگی مانند ریشه‌کنی فلج اطفال را هم انجام داد و در زمان کوتاه، نزدیک به ۶۵ میلیون نفر جمعیت کشور را واکسینه کرد.
وی با بیان اینکه امروز هم بسیج نقش بارزی در عرصه‌های توسعه دارد، گفت: سازمان‌های تخصصی بسیج می‌توانند در مقابل هجمه‌های دشمنان در مسایل مختلف راهگشا باشند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در مقاطع مختلف انقلاب، بحران‌ها به فرصت تبدیل شده، گفت: قدرت دفاعی ما در زمان جنگ تشکیل شد و امروز هم حضور بسیج در عرصه‌های تخصصی می‌تواند به افزایش توانمندی‌های کشور منجر شود.
جبارزاده حضور بسیج در عرصه توسعه و سازندگی و مقابله با دشمنان را موثر دانست و از جامعه بسیج مهندسین خواست تا ضمن ارتباط تنگاتنگ با دستگاه‌های مربوطه به ویژه استانداری، در زمینه تامین نیروهای تخصصی و کار‌شناسی موضوعات مختلف ایفای نقش کنند.
وی با بیان اینکه بسیج در همه فعالیت‌های خود بی‌ادعا حرکت کرده، افزود: استفاده از توان بسیج، وظیفه ماست و مطمئنا هم‌فکری و مشاوره جامعه بسیج در بحث‌های تخصصی امکان بزرگی برای مدیریت اجرایی استان فراهم خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز