خبرگزاری کار ایران

توسعه دوره‌های ترویجی و طرح‌های آب و خاک از اولویت‌های جهادکشاورزی خداآفرین است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۸۳

توصیه جهادکشاورزی به کشاورزان این است که اراضی کشاورزی خود را بیمه نمایند زیرا، کشاورزی شغلی است که احتمال خسارت به محصولات تولیدی از طریق بلایای طبیعی وجود دارد.

ایلنا: سرپرست مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین گفت: برگزاری کلاسهای آموزشی ترویجی و اولویت دهی به طرح‌های آب و خاک از اصلیترین طرح‌ها و برنامه‌های جهادکشاورزی این شهرستان در راستای حرکت مطلوب به سوی تامین امنیت غذایی به شمار می‌آید.
به گزارش ایلنا، عمران فریدی، در گفتگو با خبرنگاران افزود: در این شهرستان نزدیک به ۲۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که از این سطوح حدود ۱۰ هزار و ۳۷۹ هکتار آبی و در حدود ۱۵ هزار و۴۵۶ هکتار دیم بوده و اراضی زیر کشت گندم آبی۲۴۰۰ هکتار، گندم دیم۳۵۰۰ هکتار، جو آبی ۷۰۰ هکتار و در حدود ۵۰۰۰ هکتار نیز به جو دیم اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: کشاورزان این شهرستان، به دلیل بالا بودن قیمت پنبه اکثر اراضی خود را به کشت این محصول اختصاص داده ودرسال زراعی ۹۱-۹۰،۱۷۰۰هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت پنبه اختصاص یافته بود که این میزان درسال زراعی ۹۲-۹۱، به ۱۶۰۰ هکتار کاهش یافته ولی در کنار این امر با افزایش دورهای آموزشی ترویجی و بهره‌مندی بهره برداران از دانش جدید تولید، میزان برداشت در واحد سطح افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.
مدیر جهادکشاورزی خداآفرین افزود: توصیه جهادکشاورزی به کشاورزان این است که اراضی کشاورزی خود را بیمه نمایند زیرا، کشاورزی شغلی است که احتمال خسارت به محصولات تولیدی از طریق بلایای طبیعی وجود داشته، پس با بیمه کردن زمین‌های کشاورزی و محصولات خود احتمال از دست دادن سرمایه خود را کاهش می‌دهند و همچنین تاکید می‌شود از بذر اصلاح شده درکشت استفاده و اگر خود اقدام به تولید بذر می‌نمایند، حتی الامکان بذرهای تولیدی خود را بوجاری و ضد عفونی نمایند.
فریدی خاطرنشان کرد: آن دسته از بهره بردارانی که از آبیاری تحت فشار استفاده می‌کنند از حمایت جهادکشاورزی شهرستان برخوردار خواهند بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز