خبرگزاری کار ایران

آغاز دوره‌های جدید ترویجی بخش کشاورزی، برای بهره برداران هریسی

کد خبر : ۱۲۰۶۶۸

این دوره‌های مهارتی در قالب کلاسهای آموزشی «کاشت پائیزه» و دوره مهارتی «هرس درختان میوه» بخصوص سیب، از جمله طرحهای این مدیریت درتوسعه آموزش بهره برداران بخش کشاورزی هریس محسوب می‌شود.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان هریس گفت: اجرای دوره‌های مهارتی وکلاسهای یکروزه بصورت منظم، جهت بهره برداران بخش کشاورزی این شهرستان در بخش‌های زراعی وباغی شروع و همچنان تداوم خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسدی در گفتگو با خبرنگاران افزود: آغاز دوره‌های مهارتی در قالب کلاسهای آموزشی «کاشت پائیزه» و دوره مهارتی «هرس درختان میوه» بخصوص سیب، از جمله طرح های این مدیریت در توسعه آموزش بهره برداران بخش کشاورزی هریس محسوب می‌شود.
وی هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی را ارتقاء فرهنگ ودانش بهره برداران عرصه‌های کشاورزی و انتقال تجربیات و دانش فنی به بهترین و ساده‌ترین روش عنوان نمود و افزود: ترویج کشاورزی نقش موثر و کارآمدی در کنترل و مقابله با خشکسالی و افزایش توانمندی کشاورزان وبهره برداران برای مصرف بهینه منابع تولید داشته و با توجه به اینکه بخشی از کشاورزان از دانش بالایی برخوردار نیستند، ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی جهت افزایش مهارت و دانش آنان لازم وضروری به شمار می‌آید و ضروری است که نظام قدرتمند آموزش که‌‌ همان ترویج است، در روستا‌ها توسعه و برنامه‌های مختلفی برای افزایش دانایی و توانایی کشاورزان به مرحله اجرا در آید تا مسیر توسعه پایدار این بخش مهم هموار‌تر شود.
مدیر جهادکشاورزی هریس ادامه داد: دوره مهارتی هرس درختان میوه از تاریخ ۲۱ مهرماه لغایت ۶ آبان ماه، به مدت شش روز کاری و بصورت تئوری وعملی برگزار و طی آن۲۱۰ نفر روز از باغداران شهرستان با انواع شیوه‌های جدید هرس فرم وهرس باردهی و همچنین نحوه رعایت مسائل فنی درهرس درختان میوه توسط کار‌شناسان امر آشنا شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز