خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر:

فعالیت‌های داوطلبانه به صورت بخشنامه‌ای قابل اجرا نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۲۲

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در مراسم تحلیف اعضای جوان هلال احمر آذربایجان شرقی حضور یافت و لباس امدادگران سازمان امداد و نجات ولباس سازمان داوطلبان را به صورت نمادین بر تن تعدادی از جوانان عضو هلال احمر این استان کرد.

ایلنا: رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: فعالیت‌های داوطلبانه به صورت بخشنامه‌ای قابل اجرا نیست.
به گزارش خبرنگار ایلنا وحید قبادی دانا در مراسم تحلیف اعضای جوان هلال احمر آذربایجان شرقی با بیان اینکه کارهای داوطلبانه و بشردوستانه بایستی در ذات افراد نهادینه شده باشد، گفت: اینگونه امور برگرفته از فرهنگ غنی دین مبین اسلام و غنای روحی و معنوی جوانان است که در طول ۸ سال دفاع مقدس از سوی رزمندگان اسلام به عینه شاهد آن بودیم.
وی ادامه داد: بر خلاف کشورهای خارجی که فعالیت‌های داوطلبانه بر اساس تمکن مالی افراد انجام می‌شود و کسانی که از تمکن مالی برخوردار هستند بیشتر به سمت این فعالیت‌ها روی می‌آورند، در کشور ما جوانان بیشتر به دلیل روحیه نیکوکاری و بشردوستی خود به اینگونه اقدامات روی می‌آورند.
قبادی دانا به مصدایق کارهای داوطلبانه اشاره کرد و گفت پژوهشکده رویان که حرف اول را امروز در سلول‌های بنیادی می‌زند مصداق بارز یک کارداوطلبانه به مفهوم واقعی آن است.
وی افزود: رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان امثال شهید باکری‌ها هم نیز در حکم یک کار داوطلبانه ارزشی است.
فراهم سازی بستر مناسب برای اجرای طرح‌ها و ایده‌های جوانان
قبادی دانا بر اهمیت و توجه بیشتر به طرح‌ها و ایده‌های پیشنهادی اعضا تاکید کرد و گفت: باید بستری فراهم شود تا جوانان عضو جمعیت هلال احمر طرح‌ها و ایده‌های نو خلاقانه خود را مطرح کنند.
رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: بر همین اساس قصد داریم در سازمان جوانان بستری را فراهم کنیم تا کانون‌ها ایده‌ها و طرح‌های اعضا خود را به ستاد ارایه دهند تا در صورت تاییدهای کار‌شناسی، به مرحله اجرا درآید.
قبادی دانا تاکید کرد: هر چند اشتغال زایی برای جوانان امری مقدس است اما اعضا باید توجه داشته باشند که در قبال مشارکت در فعالیت‌های داوطلبانه و بشردوستانه، انتظار استخدام یا بکارگیری در جمعیت هلال احمر را نداشته باشند.
رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: البته می‌توان با آموزش برخی مهارت‌های شغلی فنی و حرفه‌ای به اعضا و استفاده از مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های بشردوستانه، آینده شغلی اعضا را نیز تا حدودی تضمین کرد.
پرهیز از موازی کاری / استفاده از اقتضائات بومی
قبادی دانا به بومی سازی برنامه‌های جوانان اشاره کرد و گفت ما در نظر داریم اقتضاعات بومی را در برنامه‌های جوانان لحاظ کنیم.
وی همچنین با اشاره به بعضی موازی کاری هادستگاه‌ها افزود: در فعالیتهای هلال احمر بایستی هم از لحاظ درون سازمانی و هم برون سازمانی موازی کاری نشود.
همکاری با یونیسف در راستای استراتژی ۲۰۲۰ فدراسیون بین المللی صلیب سرخ
قبادی دانا به استراتژی ۲۰۲۰ فدراسیون بین المللی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر اشاره کرد و افزود: متاسفانه در کشور ما سالانه هزاران نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند که به منظور کاهش تلفات جانی ناشی از تصادفات رانندگی، پروژه پیشگیری از تصادفات رانندگی نوجوانان و جوانان را با همکاری صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد در دست اجرا داریم.
بر اساس این گزارش، در ابتدای این مراسم نیز عزیز نوری مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گزارشی از عملکرد هلال احمر این استان در حوزه‌های مختلف به ویژه زمین لرزه سال گذشته آذربایجان شرقی ارایه کرد.
گفتنی است در ادامه این مراسم که با شرکت قریب به ۵۰۰نفر از اعضای خواهر وبرادر جوانان برگزار شد به صورت نمادین تعدادی از اعضای جوانان مراسم تحلیف را بجا آورده و ملبس به لباس امدادی و داوطلبی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز