خبرگزاری کار ایران

آشفتگی خانواده از مهم‌ترین عامل سوق جوانان به سمت بزهکاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۷۷

هر چند در بسیاری از خانواده‌ها، پدر و مادر دارای حضور فیزیکی هستند، اما متاسفانه حضور فیزیکی و معنوی آنان برای فرزندان محسوس نیست / سارقان عمده عوامل سارق شده خویش را «بد رفتاری، بداخلاقی، بی‌تفاوتی، بدزبانی و عدم برآورده شدن انتظارات از سوی همسر، خانواده و والدین» دانسته‌اند.

ایلنا: معاون اجتماعی پلیس آذربایجان شرقی تأکید کرد: از مولفه‌های مهم در سوق یافتن نوجوانان و جوانان به سمت و سوی بزهکاری و انحرافات اجتماعی، گسسته شدن پیوندهای عاطفی و روحی میان اعضای خانواده است.
به گزارش ایلنا، امیر عباس‌زاده با یان اینکه هر چند در بسیاری از خانواده‌ها، پدر و مادر دارای حضور فیزیکی هستند، افزود: اما متاسفانه حضور فیزیکی و معنوی آنان برای فرزندان محسوس نیست که در چنین وضعیتی، فرزندان به حال خود‌‌ رها شده، ارتباط آنان با افراد مختلف بدون هیچ نظارت، ضابطه و قانون خاصی در خانواده صورت می‌گیرد.
وی با اینکه در چنین وضعیتی زمینه برای خلاً عاطفی فرزندان فراهم می‌شود، گفت: در برخی خانواده‌ها پدر، مادر و یا هر دو، بنا به دلایلی همچون طلاق و جدایی، مرگ والدین و… نه حضور فیزیکی دارند و نه حضور معنوی. در این گونه خانواده‌ها که با معضل طلاق و جدایی مواجه هستند، فرزندان پناهگاه اصلی خود را از دست داده، هیچ هدایت کننده‌ای در جریان زندگی نداشته، در پاره‌ای از موارد به دلیل نیافتن پناهگاه جدید، در دریای مواج اجتماع، گرفتار ناملایمات می‌شوند.
معاون اجتماعی پلیس آذربایجان شرقی افزود: علاوه بر طلاق، مرگ پدر و یا مادر نیز بسان آواری سهمگین بر کانون و پیکره خانواده سایه افکنده، و در برخی موارد به دلیل بی‌توجهی یا کم توجهی به فرزندان و جایگزین شدن عنصر نامناسب به جای فرد از دست رفته، ضعیف شدن فرایند نظارتی خانواده، افزایش بیمارگونه بحران‌های روحی و روانی فرزندان و… موجب روی آوری فرد به ناهنجاری‌ها و انحرافات اجتماعی می‌شود.
وی گفت: بر اساس نتایج یک پژوهش، ۴۷ نفر از جامعه آماری از جمله عوامل کلیدی و مهم بزهکاری خویش را والدین، خانواده، بی‌توجهی، بی‌موالاتی و عدم نظارت آنان دانسته‌اند به عبارت دیگر، از نظر آنان والدین ایشان در بزهکاریشان نقش داشته‌اند.
: معاون اجتماعی پلیس آذربایجان شرقی افزود: همچنین با توجه به پژوهش‌های صورت گرفته در این زمینه، سارقان عمده عوامل سارق شده خویش را «بد رفتاری، بداخلاقی، بی‌تفاوتی، بدزبانی و عدم برآورده شدن انتظارات از سوی همسر، خانواده و والدین» دانسته‌اند.
عباس‌زاده در خاتمه تاکید کرد: از اهداف معاونت اجتماعی این است که با اطلاع رسانی و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای خانواده‌ها زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی را در این محیط مقدس کاهش دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز