خبرگزاری کار ایران

همایش «پیشگیری از جرم در حوزه جرایم رایانه‌ای واینترنتی» در تبریز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۷۶

جرایم رایانه‌ای و اینترنتی با سرعت زیاد در شمال‌غرب کشور گسترش است.

ایلنا: همایش «پیشگیری از جرم در حوزه جرایم رایانه‌ای واینترنتی» با هدف ارتقای سطح سواد رسانه‌ای شهروندان بویژه همیاران حقوق بشر، در تبریز برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا دبیر این همایش در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه جرایم رایانه‌ای از جمله جرایمی است که با سرعت زیاد در شمالغرب کشور به خصوص آذربایجان شرقی در حال گسترش است گفت: یکی از مشکلات این حوزه ناآگاهی مردم از وجود قوانین و چگونگی برخورد با این جرایم است.
مسعود اکبری اسبق ناآشنایی کاربران با ویژگیهای فضای مجازی و اینترنتی، بی‌توجهی و کم توجهی به امنیت فناوری اطلاعات، افزایش میزان کاربری رایانه‌ای و بهره گیری از شبکه‌های رایانه‌ای، پیچیده‌تر شدن فعالیتهای متخلفان و مجرمان فضای مجازی و فقدان آموزشهای لازم در مقابله با جرائم رایانه‌ای را از علل وقوع جرائم رایانه‌ای در کشور دانست و افزود: تمایل روز افزون به استفاده‌های پیشرفته از جمله رایانه و اینترنت شرایط را برای ظهور جرایم رایانه‌ای و اینترنتی بوجود آورده که این امر پیشگیری از وقوع جرم رایانه‌ای را حائز اهمیت ساخته است.
وی با بیان اینکه این جرایم در فضای مجازی انجام می‌شوند و مانند سایر جرایم ملموس نیستند افزود: باید گفت مراجع قضایی و انتظامی برای پیشگیری از این جرایم و کشف آن‌ها با تنش‌های نوینی مواجه هستند.
اکبری سابق درباره ضرورت و اهمیت پیشگیری از وقوع جرم رایانه‌ای خاطرنشان کرد: پیشگیری از وقوع جرم یا به عبارت بهتر اتخاذ تدابیر مناسب جهت جلوگیری از وقوع یا تکرار جرم، موضوعی نیست که به عصر حاضر تعلق داشته باشد.
وی کلاهبرداریهای رایانه‌ای، توهین ونشر اکاذیب، دسترسی از روش هک، ورود به حریم خصوصی شهروندان، اشاعه فحشاء و منکرات، انتشار محتوای الحادی و مخالف موازین اسلامی، نقض حقوق مالکیت معنوی، افشای اسناد محرمانه و سری دولتی، تکثیر غیرمجاز، کلاهبرداری اینترنتی و تخریب داده‌ها را از جمله جرایم اینترنتی و رایانه‌ای عنوان کرد.
لازم به ذکر است این همایش روز دوشنبه ۴ آذر ماه با حضور کار‌شناسان حقوقی در محل سالن اجتماعات اداره کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز