خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار آذربایجان شرقی:

اصلاح قانون کار به این آسانی‌ها نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۲۸

قانون کار از ثمرات انقلاب اسلامی و شناسنامه جامعه کارگری است. / این قانون کار حاصل ۱۹ سال کار کار‌شناسی شده بوده و نمی توان در ظرف مدت دو ماه آن را اصلاح کرد

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی بابیان اینکه قانون کار ایران یکی از مترقی‌ترین قوانین حمایتی دنیا محسوب می‌شود، گفت: نمی‌توان قانون به این مهمی را در ظرف مدت دو ماه اصلاح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «چنگیز قاسمی» با اعلام این مطلب در گردهمایی که به مناسبت ۲۹ آبان، سالروز تصویب قانون کار با حضور کارگران و بازنشستگان تبریز برگزار شد، گفت: قانون کار نه تنها بعد از قانون اساسی دومین قانون فراگیر کشور است، بلکه از ثمرات انقلاب اسلامی و شناسنامه جامعه کارگری نیز محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه قانون کار به این سادگی به وجود نیامده است که در طی ۲ ماه اصلاحیه آن تهیه شود، گفت: قانون کار حاصل سال‌ها کار کار‌شناسی بوده و چنین قانونی بعید است تنها عامل رکود اقتصادی کشور تلقی شود.
وی یکی از مشکلات قانون کار را اجرا نشدن پتانسیلهای موجود در آن عنوان کرد و گفت: ما از دولت انتظار داریم تا چتر حمایتی خود را برای طبقه کارگر گسترش دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گردهمایی بزرگ خانه کارگر تبریز به مناسبت ۲۹ آبان سالروز تصویب قانون کار و با هدف حمایت از این قانون در محل خانه کارگر تبریز برگزار شد و اعضای هیئت مدیره تشکل‌های کارگری اتحادیه زنان کارگر استان، کانون بازنشسته شهرستان تبریز، کانون شوراهای اسلامی کار، انجمنهای صنفی کارگران، نمایندگان کارگران، مسئولین امور اعضاء و آموزش، اعضای هئیت اجرائی و بازنشستگان و فعالان جامعه کارگری و جمع کثیری از کارگران در آن حضور دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز