خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی:

بسیج هدایت‌گر جوانان و ورزشکاران به سمت ولایت‌مداری است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۵۲

بسیج می‌تواند و باید ویژگی‌های زندگی اسلامی ایرانی را در جامعه و در میان جوانان ترویج و تبیین نماید تا با تربیت نسل سالم و پویا جامعهٔ مطلوب مدنظر اسلام شکل بگیرد.

ایلنا: مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی گفت: بسیج هدایت‌گر جوانان و ورزشکاران به سمت ولایت‌مداری است.
به گزارش ایلنا سید محمد شروین اسبقیان با تأکید بر اینکه تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقینا از برکات خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شده است افزود: بسیجی می‌‏توانند با تدبر و عمل هوشیارانه خود، جوانان و ورزشکاران و قهرمانان را به سمت ولایت مداری و ادامه راه بسیج و شهدای هشت سال دفاع مقدس هدایت کنند.
وی افزود: بسیج می‌تواند و باید ویژگی‌های زندگی اسلامی ایرانی را در جامعه و در میان جوانان ترویج و تبیین نماید تا با تربیت نسل سالم و پویا جامعهٔ مطلوب مدنظر اسلام شکل بگیرد.
اسبقیان تفکر بسیج را در جذب نخبگان تحصیلی – علمی – اجتماعی – فرهنگی و سیاسی یادآور شد و افزود: این ظرفیت تحسین برانگیز نشان می‌دهد حضور بسیج به عرصه دفاع از کشور و پاسخگویی به تهدیدات سیاسی – اقتصادی و نظامی دشمن منحصر نیست بلکه هرجا اسلام و انقلاب به حضور پرانگیزه و کارساز مردمی نیاز دارد، آن می‌دان، عرصه حضور بسیج است.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در ادامه به الگوگیری انقلاب اسلامی ایران از قیام عاشورا اشاره کرد و افزود: در بیش از سه دهه مردم ولایتمدار، صبور، مومن و انقلابی ایران اسلامی با تأثیر پذیری از قیام عاشورا مقابل استکبار جهانی ایستادگی کردن و دشمن را شکست دادند.
وی بر لزوم الگوگیری از حضرت امام حسین(ع) در زندگی اشاره کرد و ادامه داد: برای سلامت پیمودن مراحل معنوی و رسیدن به سر منزل مقصود، انسان باید زندگی سراسر نورانی و معنوی امام حسین(ع) را الگوی خویش قرار دهد.
اسبقیان افزود: ما امسال دو حماسه سیاسی بزرگ هفته بسیج و دهه فجر را در پیش داریم و باید توجه داشته باشیم که حضور مفتدرانه و شرکت در برنامه‌های دو مناسبت موجب تقویت و اقتدار نظام خواهد بود.
وی گفت: بهترین فرصت است به صورت حماسی قدرت نظامی و ولایی خود را به دشمنان نشان دهیم، زیرا اقتدار، امکانات و تجهیزات بسیج بسیار متفاوت از گذشته بوده و در دنیا حرف اول را می‌زند و ما وظیفه داریم با خلق حماسی سیاسی دیگر اقتدار نظام را نشان دهیم.
اسبقیان خاطرنشان کرد: بسیج همواره در طول تاریخ پس از انقلاب در تمام صحنه‌ها اعم از دوران دفاع مقدس، سازندگی و کمک به عمران وآبادانی کشور در صف اول بوده و کارنامه‌ای درخشان از خود به جای گذاشته است.
وی گفت: بسیجیان همیشه خود را خادم کشور، مردم و نظام جمهوری اسلامی دانسته و با اخلاص، توکل، توسل و دوراندیشی در صحنه‌های مختلف حاضر شده‌اند که این ویژگی همچنان در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ادامه دارد.
اسبقیان با تاکید بر اینکه خدامحوری و تکلیف مداری شاخصه اصلی و مهم بسیجیان است، یادآوری کرد: حضور موفقیت آمیز و درخشان بسیج در عرصه علم و ورزش و میادین بزرگ ورزشی در زمان حاضر نیز بر مبنای وظایف ذاتی آن انجام می‌شود.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی گفت: امروز حرکت بسیج، الگویی تمام عیار برای ملت‌هایی است که خواهان عزت، سربلندی، پیشرفت، استقلال و حاکمیت ارزش‌های انسانی هستند و بسیج و فرهنگ و تفکر بسیجی مهم‌ترین عامل ناکامی استکبار جهانی است
وی افزود: با بیان اینکه حضور پر رنگ و موفق بسیج در جنگ تحمیلی، ارزش بسیج را بیش از گذشته در برابر چشم‌ها قرار داد، تصریح کرد طبیعتا بدخواهان و آنهایی که پرچمدار کینه، ظلم، خودخواهی، استکبار و استیلا هستند دقیقا در نقطه مقابل بسیج و فرهنگ بسیجی قرار دارند.
سید محمد شروین اسبقیان خاطرنشان کرد: رحمت خدا بر آن امام عزیزی که نهال عظیم بسیج را هرس کردند و امروز این نهال به شجره تنومندی تبدیل شده است.
وی افزود: در طول سی و سه سال گذشته هر چه در کشور به دست آورده‌ایم و هرچه عزت، استقلال، پیشرفت، همبستگی ملی و احساس سربلندی داریم، همه به خاطر جاری بودن فرهنگ بسیج است.
رییس ستاد گرامیداشت هفته بسیج اداره کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی با تأکید بر اینکه تکریم بسیج، احترام به مردانگی و مروت است و پاسداشت جوانمردی و تضمین آینده است، افزود هرچند بسیجیان نیازی به احترام و تجلیل ما ندارند و ما هستیم که به آنان و به حضور فعالشان برای همیشه نیازمندیم.
وی در پایان با بیان اینکه هفته بسیج تمام شدنی نیست، تصریح کرد هم اکنون بسیج یک نهاد بسیار گسترده است که پاسخ گوی بسیاری از نیازهای اساسی و حیاتی جامعه است و چنان با بخش‌های دیگر نظام پیوند دارد که جدایی آن‌ها از هم در جامعه اسلامی امکان پذیر نیست.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تعریف از بسیج و بسیجی گفت: هر کسی که دل در گروه ولایت و رهبری نظام دارد بسیجی محسوب می‌شود و تعریف بسیج و بسیجی ان نیست که صرفا کارت داشته باشد و سازماندهی رسمی شود و ما نباید بسیجیان ایران عزیز اسلامی را فقط به داشتن کارت خلاصه کنیم بلکه بسیج بزرگ‌تر و پرتعداد‌تر از ان چیزی که ما فکر می‌کنیم هست و بسیجی یعنی نیروی خط امام و رهبری و پشت سرولایت ایستادن و به عشق ولایت زنده بودن است و بس.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز