خبرگزاری کار ایران

با حمایت دولت؛

کشت زعفران در بناب توسعه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۲۲

پسروی آب دریاچه ارومیه و تقلیل منابع آب‌های زیرزمینی، شور شدن آب چاههای منطقه و خشکسالی‌های چندین سال گذشته جایگزینی محصولات کم توقع به آب را به جای محصولات با نیاز آبی بیشتر جهت استفاده بهینه از منابع آب موجود ملزم می‌نماید.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب این شهرستان را مستعد برای کشت زعفران خواند.
به گزارش خبرنگار ایلنا جعفر صادقی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: شهرستان بناب به علت دارا بودن موقعیت ویژه از نظر آب وهوایی و حاصلخیزی خاک وکشاورزان باتجربه یکی از قطب‌های اقتصادی و کشاورزی در استان محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه پسروی آب دریاچه ارومیه و تقلیل منابع آب‌های زیرزمینی، شور شدن آب چاه‌های منطقه و خشکسالی‌های چندین سال گذشته جایگزینی محصولات کم توقع به آب را به جای محصولات با نیاز آبی بیشتر جهت استفاده بهینه از منابع آب موجود ملزم می‌نماید افزود: در این راستا توسعه کشت زعفران در اراضی مستعد به جای محصولات پرتوقع به آب در برنامه مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان بوده و کشت این محصول در چندین نقطه به صورت الگویی انجام یافته است.
صادقی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در سالجاری از یک مزرعه ۵ ساله(یک هکتاری) پنج کیلوگرم محصول مرغوب زعفران استحصال شود ادامه داد: بررسی‌های انجام یافته در ۵ سال اخیر نشان می‌دهد که زراعت زعفران با شرایط آب و هوایی در این منطقه سازگار بوده و عملکرد مطلوبی دارد.
وی افزود: در صورت تامین بنه پیاز وحمایت‌های دولت، سطح زیر کشت این محصول قابل افزایش بوده و می‌تواند در سال‌های آتی سطح قابل توجهی از اراضی زراعی منطقه به کشت زعفران اختصاص یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز