خبرگزاری کار ایران

گندمکار دیم نمونه چاراویماق در سال زراعی جاری معرفی می‌شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۲۷

مالک عبادی‌پور کشاورز پیشرو ساکن روستای تکانلوی سفلی شهرستان چاراویماق موفق به تولید ۴ هزارو ۵۵۱ کیلوگرم گندم دیم در هر هکتار در سال زراعی ۹۲-۹۱ شده و بعنوان گندمکار دیم نمونه شهرستان چاراویماق انتخاب شد.

ایلنا: کشاورز پیشرو ساکن روستای تکانلوی سفلی شهرستان چاراویماق به عنوان گندمکار دیم نمونه این شهرستان در سال زراعی جاری انتخاب و معرفی شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی چاراویماق در گفتگو با خبرنگاران افزود: با رعایت اصول فنی و بکارگیری یافته‌های جدید تحقیقاتی از قبیل استفاده از بذر کار عمیقکار دیم با کارنده‌های کودگذار، استفاده از بذور اصلاح شده، بکارگیری روش خاک ورزی حفاظتی، کشت بموقع، استفاده از کودهای شیمیایی برابر توصیه‌های کار‌شناسی، آقای مالک عبادی‌پور کشاورز پیشرو ساکن روستای تکانلوی سفلی شهرستان چاراویماق موفق به تولید ۴ هزارو ۵۵۱ کیلوگرم گندم دیم در هر هکتار در سال زراعی ۹۲-۹۱ گردیده و بعنوان گندمکار دیم نمونه شهرستان چاراویماق انتخاب شد.
وی خاطرنشان کرد: این راندمان تولید با کیل گیری از مزرعه ۸۰ هکتاری آقای عبادی‌پور در مرداد ماه سال ۹۲ توسط کار‌شناسان اعزامی از سازمان جهاد کشاورزی استان بدست آمده و این موفقیت بیانگر این است که با بکار گیری اصول فنی و توصیه‌های کار‌شناسان می‌توان متوسط عملکرد و تولید گندم دیم در مزارع زارعین منطقه را افزایش داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز