خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه؛

ترافیک سنگین در معابر شهر تبریز اجرای طرحهای ترافیکی را ضرورری‌تر می‌نماید

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۰۷

وضیعت شریانهای اصلی شهر به ویژه محدوده مرکزی برای تردد سریع و جابجایی مناسب مسافرین ناوگان اتوبوسرانی به لحاظ ترافیک و عبور و مرور سنگین بوده که این امر در سرویس دهی و خدمات مطلوب نیز اثرات منفی گذاشته است.

ایلنا: مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: ترافیک سنگین در معابر شهر تبریز اجرای طرحهای ترافیکی را ضرورری‌تر می‌نماید.
به گزارش خبرنگار ایلنا سیروس تقی‌زاده با اشاره به وضعیت شریانهای اصلی شهر به ویژه محدوده مرکزی تبریز گفت: ناوگان اتوبوسرانی در حال حاضر برای تردد سریع و جابجایی مناسب مسافرین با ترافیک سنگین روبرو بوده که این امر در سرویس دهی و خدمات مطلوب اثرات منفی گذاشته است.
وی با اشاره به این مطلب که برای توسعه حمل و نقل و عمومی طی سال‌های گذشته اقداماتی از قبیل راه اندازی مسیر تندرو، اجرای خطوط ویژه، خرید و جذب صد‌ها دستگاه اتوبوس بویژه خرید ۴۶ دستگاه اتوبوس ۲ کابین و ۶۸ دستگاه اتوبوس تک کابین با هزینه شهرداری انجام یافته است افزود: علیرغم عملکرد بسیار مطلوب در توسعه حمل و نقل عمومی و افزایش اتوبوس و نوسازی ناوگان متاسفانه ترافیک حاکم بر معابر و خیابان‌ها موجب کاهش کیفی سرویس دهی اتوبوس‌ها برای تردد و سرویس دهی مناسب به شهروندان شده است و ما با کمبود معابر مناسب برای تردد اتوبوس مواجه هستیم.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه افزود: مهم‌ترین راه حل برای برون رفت از این مشکل و وضیعت فعلی ترافیک شهر تبریز اجرای طرحهای ترافیکی و خطوط ویژه اتوبوسرانی است که این طرح‌ها در شورای ترافیک شهرستان و استان مصوب شده ولی تا بحال به مرحله اجرا گذاشته نشده است.
تقی‌زاده وضیعت فعلی اتوبوسهای ناوگان را مطلوب اعلام کرد و افزود: به دلیل عدم اجرای خطوط ویژه اتوبوسرانی بویژه در محدوده مرکزی شهر اکثر اتوبوسهای ناوگان مدت‌ها در پشت ترافیک سنگین می‌مانند و با اتلاف وقت به پایانه‌ها می‌رسند که این امر هزینه‌های سنگین بر ناوگان اتوبوسرانی تحمیل می‌نماید وموجب افزایش زمان انتظار مسافرین در ایستگاه‌ها می‌شود.
وی توسعه حمل و نقل عمومی و ناگان اتوبوسرانی را راه حل مناسب برای کاهش بار ترافیک شهر دانست و افزود: از جمله مزایای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با اجرای طرحهای خطوط ویژه اتوبوسرانی کاهش قابل توجه ترافیک بویژه در محدوده مرکزی، کاهش ورود خودروهای تک سرنشین به محدوده مرکزی، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، کاهش هزینه‌های سفر‌های درونشهری، کاهش هزاران ساعت اتلاف وقت شهروندان و افزایش کیفی سرویس دهی خواهد بود با اجرای این طرح شاهد جابجایی سریع و به موقع اتوبوس‌ها در مناطق مختلف شهر برای ارائه هر چه بهتر و بیشتر خدمات این شرکت برای همشهریان خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز