خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی آذرشهر:

کشت زعفران در اراضی کشاورزی آذرشهر توسعه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۱۴

زعفران یک محصول با سود دهی بیشتر و ارزش اقتصادی بالایی است، در برابر بیشتر آفات و بیماری‌های نباتی هم از دیگر گیاهان مشابه مقاوم است.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر گفت: کشت محصول زعفران در این شهرستان توسعه می‌یابد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، فیروز طلوع حیات در گفتگو با خبرنگاران افزود: با توجه به نیاز آبی کم زعفران و پایین بودن هزینه‌های جانبی کشت، داشت و برداشت این گیاه، توسعه کشت آن برای اراضی شهرستان مناسب است.
وی خاطرنشان کرد: در عین حال که زعفران یک محصول با سود دهی بیشتر و ارزش اقتصادی بالایی است، در برابر بیشتر آفات و بیماری‌های نباتی هم از دیگر گیاهان مشابه مقاوم است.
مدیر جهادکشاورزی آذرشهر با اشاره به موقعیت کم آبی کشاورزی منطقه اظهار کرد: توسعه کشت زعفران در این منطقه می‌تواند بخشی از مشکلات کم آبی را بر طرف و برای محصولات زراعی پر آب جایگزین مناسبی باشد.
طلوع حیات ادامه داد: برای آگاهی بیشتر و کسب تجربیات زعفران کاران، یک دوره کارگاه آموزشی دو روزه برای کشاورزان علاقمند به کشت و توسعه زراعت زعفران نیز در آذرشهر برگزار شد.
وی گفت: در این دوره تئوری و عملی ۱۳۰ نفر از زارعان و زمین داران شرکت و توسط کار‌شناسان با نحوه کاشت، داشت و برداشت زعفران آشنا شدند.
مدیر جهادکشاورزی آذرشهر افزود: شرکت کنندگان در این دوره آموزشی از مزارع زعفران شهرستان مرند نیز بازدید و از نزدیک با مراحل تولید این گیاه آشنا شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز