خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی هشترود:

سیب روستای قره کلک هشترود صادر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۱۹

خریداران عمده در اغلب موارد، این محصول را به کشورهای همسایه استان و حاشیه خلیج فارس صادر می‌کنند.

ایلنا: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود گفت: محصول تولیدی در روستای قره کلک از توابع بخش نظر کهریزی شهرستان هشترود به لحاظ قرار گرفتن باغات در منطقه کوهستانی سهند، از کیفیت بالائی برخوردار است و خریداران عمده در اغلب موارد، این محصول را به کشورهای همسایه استان و حاشیه خلیج فارس صادر می‌کنند.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل کریمی اصل افزود: سیب درختی محصولی است که در این روستا به دلیل دارا بودن منابع آبی کافی و نیز آب و هوای مساعد، جایگاه ویژه‌ای را در بین ساکنین باز نموده و با افزایش تعامل کار‌شناسان این مدیریت با تولید کنندگان محصولات باغی، می‌رود تا به یکی از اصلیترین منابع در آمد اهالی تبدیل شود.
وی اضافه کرد: مشکل اصلی تولید این محصول، عدم خرید آن به قیمت واقعی توسط خریداران دیگر شهرستان‌ها ئی چون مراغه و بناب بوده و تلاش براین است با فعال سازی تعاونی تولیدکنندگان حمایت مستقیم از باغداران تولید کننده سیب صورت عملی بر خود گیرد.
کریمی اصل خاطرنشان کرد: سیب تولیدی روستای قره کلک، به دلیل مرغوبیت بالا ظرفیت زیادی برای عرضه در بازار داشته است واین نقطه قوتی براین محصول با کیفیت به شمار می‌رود.
مدیر جهاد کشاورزی هشترود یاد آور شد: بهره‌مند نبودن از فنون جدید مراحل سه گانه کاشت، داشت و برداشت محصول، عدم استفاده از همه ظرفیت‌های تولید این محصول در روستا را سبب شده و این مدیریت در تلاش است با افزایش سطح آموزش‌های ترویجی به این نقیصه غالب آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز