خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

آذربایجان شرقی باید محور تجارت خارجی با همسایگان شمال غرب ایران باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۲۸

باید مسایل صنایع استان در کمیسیون‌های تخصصی بررسی و راهکارهای حل مشکلات توسط کارگروه‌ها تصویب شود که در این صورت اجرای مصوبات برای همه دستگاه‌ها الزامی است.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی باید محور تجارت خارجی کشور با همسایگان شمال غرب ایران باشد و در این زمینه، قبل از اینکه دولت تصمیمی بگیرد خود ما باید پیش‌قدم باشیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان همچنین بر تنظیم برنامه‌های عملی برای توسعه مراودات تجاری و اقتصادی با کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان تاکید کرد و گفت: همایش مشترک بازرگانان ایران و ترکیه قرار است ۲۰ تا ۲۲ آذر در استانبول برگزار شودکه باید حضور ما در این همایش، مقتدرانه و در شأن جمهوری اسلامی باشد و بتوانیم از چنین برنامه‌هایی برای توسعه روابط تجاری استفاده کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ترکیه، یکی از کشورهای هدف صادراتی استان ماست، افزود: ترکیه و فعالان اقتصادی این کشور در زمان تحریم، برخورد خوبی با ایران داشتتند و ما نیز باید به خاطر امتیازات برجسته این کشور، در فضای باز بین‌المللی روابط خود را با آن‌ها توسعه دهیم.
وی ایجاد اشتغال، توسعه سرمایه‌گذاری و رشد صادرات را اولویت‌های اقتصادی استان اعلام کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد با پرهیز از نگاه اداری، نگرشی نو در این زمینه ایجاد کرده و با همراهی و فهم مشترک مسؤولان دولتی و فعالان بخش خصوصی، به صورت تمام وقت در این مسیر حرکت کنیم.
جبارزاده با اشاره به رسالت خطیر کارگروه توسعه صادرات، از این کارگروه به عنوان پارلمان صادراتی استان یاد کرد و گفت: انتظار ما از این جمع این است که تمام سیاست‌گذاری‌های صادراتی استان را مصوب کند و همه دستگاه‌ها ملزم به رعایت و اجرای مصوبات باشند.
وی با تاکید بر اینکه باید رویکرد جدیدی در تنظیم برنامه‌های صادراتی استان لحاظ شود، خاطرنشان کرد: روند اجرای مصوبات کارگروه صادرات باید توسط یک گروه بازرسی به دقت مورد رصد قرار گرفته و در جلسات این کارگروه، گزارش بازرسی ارایه شود.
جبارزاده همچنین با اشاره به مشکلات صنعت چرم استان که در این جلسه مطرح شد، با تاکید بر احیای این صنعت، اظهار داشت: مسایل این صنعت و صنایع دیگر باید در کمیسیون‌های تخصصی بررسی و راهکارهای حل مشکلات توسط کارگروه‌ها تصویب شود که در این صورت اجرای مصوبات برای همه دستگاه‌ها الزامی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز