خبرگزاری کار ایران

رییس بخش غلات موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور:

مبارزه با علف‌های هرز از عوامل مهم افزایش تولید و درآمد گندمکاران است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۱۷

انتخاب ارقام جدید و مناسب بذر گندم دیم، استفاده از بذور اصلاح شده، بوجاری و ضدعفونی بذور خود مصرفی و کشت مکانیزه با عمیق کارهای غلات مجهز به کود گذار از دیگر عوامل موثر در افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی است.

ایلنا: رییس بخش غلات موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: مبارزه با علف‌های هرز از عوامل مهم افزایش تولید و درآمد گندمکاران است.
به گزارش خبرنگار ایلنا مظفر روستایی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: انتخاب ارقام جدید و مناسب بذر گندم دیم، استفاده از بذور اصلاح شده، بوجاری و ضدعفونی بذور خود مصرفی و کشت مکانیزه با عمیق کارهای غلات مجهز به کود گذار از دیگر عوامل موثر در افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی است.
وی افزود: رعایت زمان مناسب کشت تناوب نیز در افزایش تولید محصول مثمرثمر بوده و گندمکاران باید به این نکات توجه کنند.
رییس بخش غلات موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور ادامه داد: استفاده از بذرهای اصلاح شده و ارقام پربازده و مقاوم در برابر تغییرات اقلیمی، مدیریت مناسب زراعی، مقابله با آفات و امراض نیز از جمله سایر عوامل تاثیر گذار در میزان محصول تولیدی است.
روستایی خاطرنشان کرد: مبارزه نکردن با علف‌های هرز و رابطه ضعیف تحقیقات و ترویج با بخش اجرا، از عوامل قهری در کاهش تولید در واحد سطح است.
وی با اشاره به نقش تناوب زراعی در کشت محصولات کشاورزی گفت: رعایت نکردن تناوب در کشت موجب بروز طغیان آفات و بیماری‌های گیاهی می‌شود.
روستایی خاطرنشان کرد: یافته‌های جدید تحقیقاتی نشان می‌دهد که کشت پاییزه نخود دیم(ارقام ویژه کشت پاییزه) به دلیل طولانی شدن دوره رشد بوته‌ها وزیاد شدن شاخه و برگ دارای عملکرد بیشتری نسبت به کشت بهاره است. وی افزود: بهترین تراکم در کشت نخود دیم۳۰ بوته در متر مربع بوده و ضدعفونی بذر و استفاده ۲۰ کیلوگرم کود اوره به هنگام کشت ضروری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز