خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند:

مرغ مرندی از بهترین مرغ‌های تخمگذار بومی ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۲۳

اصل این‌نژاد از مرند بوده و از این رو به نظر می‌رسد که احتمالاً با‌نژاد سیاه روسیه که در قرون گذشته به ناحیه آذربایجان وارد شده است، از یک منشأ باشند.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: درمیان مرغ سانان، نژادمرغ مرندی معروف و یکی از بهترین مرغهای تخمگذار بومی ایران محسوب می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا جلال رحیم‌زاده در بازدید از این واحد تخمگذار بومی در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه این‌نژاد در برابر سرما وبیماریهای رایج مقاوم می‌باشد افزود: در راستای ایجاد زمینه اشتغال مولد و درآمدزایی، حمایت از تولید وپرورش انبوه آن در دستور کار این مدیریت قراردارد.
وی با بیان اینکه این‌نژاد با بیان اینکه اصل این‌نژاد از مرند بوده و از این رو به نظر می‌رسد که احتمالاً با‌نژاد سیاه روسیه که در قرون گذشته به ناحیه آذربایجان وارد شده است، از یک منشأ باشند گفت: بررسیهای اولیه نشان می‌دهد که مرغ مرندی در اکثر مناطق پراکنش باسایر مرغهای بومی تلاقی داده شده ونسل آن رو به انقراض می‌باشدو شهرستانهای تبریز و مرند مناطق پراکنش اصلی آن را تشکیل می‌دهد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند اضافه کرد: چون این‌نژاد مختص به مرند است، می‌تواند به صورت اصولی و صنعتی دراین شهر با دارا بودن پیشینه و تجارب موجود، تولید وخالص سازی شده و با توجه به ارزش اقتصادی مطلوب زمینه مناسبی رابرای تولید، اشتغال وافزایش بهره وری در بخش تولید محصولات بخش کشاورزی بصورت بالقوه‌ای ایجاد نماید.
وی گفت: درحال حاضر، علی فرجی از شهروندان مرندی، بعنوان اولین احیاکننده مرغ مرندی در سطح شهرستان محسوب و این مدیریت درحد توان خود تلاش نموده از این فرد پرتلاش وعلاقه‌مند حمایت و در کنار آن افزایش حمایت ازعلاقه مندان وسرمایه گذاران در زمینه تولید این‌نژاد مرغوب وارزشمند را در دستور کار خود قرار داده است.
رحیم‌زاده به ایجاد مرکز تحقیقی‌نژاد مرغ مرندی باکمک و سرمایه گذاری بخش خصوصی تاکیدکرد وافزود: از این امرحمایت و اطلاعات لازم و تخصصی نیز دراختیار علاقه مندان قرارخواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز