خبرگزاری کار ایران

کار‌شناس مسئول دام سنگین جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

عدم کنترل بهداشت گاوهای اصیل، کاهش شیر و گوشت را به دنبال دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۳۹

نقش و جایگاه بهداشت در تامین، حفظ و ارتقاء بهداشت دام و بهداشت عمومی از طریق مبارزه پیشگیری، کنترل وریشه کنی بیماریهای دامی، در دستیابی به امنیت غذایی و سلامت غذا و به تبع آن سلامت جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ایلنا: کار‌شناس مسئول دام سنگین سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: رعایت بهداشت دام و جایگاه آن در تولید شیر و گوشت تاثیر بسیاری داشته و گاوهای اصیل و با تولید بالا درصورت عدم کنترل از نظر بهداشتی و مراقبت، با افت تولید شیر و گوشت مواجه وعلاوه براتلاف منابع تولید، بهره بردار را نیز متضرر خواهد نمود.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمدرضا نوبری با اشاره به اینکه از اموری که در ارتباط با سلامت دام و جمعیت دامی باشد به عنوان بهداشت دام یاد می‌شود افزود: با توجه به اینکه تعداد زیادی از بیماریهای دام قابل انتقال از دام به انسان بوده لذا تامین بهداشت دام کمکی عمده به بهداشت انسان وجامعه نیز محسوب می‌شود.
وی با تاکید به اینکه نقش و جایگاه بهداشت در تامین، حفظ و ارتقاء بهداشت دام و بهداشت عمومی از طریق مبارزه پیشگیری، کنترل وریشه کنی بیماریهای دامی، در دستیابی به امنیت غذایی و سلامت غذا و به تبع آن سلامت جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردارمی باشدادامه داد: گاو شیری برای تولید بیشتر و مطلوب به مواد مختلفی نیاز دارد تا بتواند آن‌ها را به شیر و یا گوشت تبدیل کند و دامدار باید مواد مورد نیاز خود را شناخته تا توان لازم برای تامین به موقع و به میزان جیره غذایی دام را داشته باشد.
کار‌شناس مسئول دام سنگین سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی اضافه کرد: رعایت استاندارد‌ها ضامن سلامت ورضایت مصرف کنندگان و تولید استحصال فرآورده‌های خام دامی مشروط به آموزش وآگاهی از شرایط مطلوب تولید، نگهداری دام بوده تا با حداقل هزینه‌ها، علاوه برامکان دست یابی به درآمد مطلوب، انتظارات جامعه از دسترسی به محصولات سالم نیز برآورده شود.
نوبری با اظهار اینکه آمیخته‌گری یا دورگ گیری و به زبان ساده مخلوط نمودن دو‌نژاد اصیل و بومی و ایجاد نسل جدید راهکاری برای تولید شیر و گوشت بیشتر قلمداد می‌شود، گفت: دو رگ گیری نژادهای کنونی، توان پاسخگویی به تولید مورد انتظار جامعه و مدرن سازی واحد‌های دامپروری را بصورت بالقوه ایجاد می‌نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز