خبرگزاری کار ایران

نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز:

به میدان و ساختمان تاریخی عمارت ساعت تبریز آنچنان که باید بها داده نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۵۸

طرح بزرگ توسعه میدان ساعت تداعی گر هویت کهن شهر تبریز خواهد شد.

ایلنا: نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: طرح توسعه میدان ساعت از طرحهای عمرانی بزرگ و متحول کننده و یادگار شورای چهارم شهر برای تبریز خواهد بود.
به گزارش خبرنگار ایلنا محدثافزود: میدان و ساختمان تاریخی عمارت ساعت در حالی که محل مناسبی است برای اجتماعات بزرگ مذهبی و ملی ماست آنچنان که باید بها داده نشده و عملا در حصار ساختمان‌ها از دید شهروندان پنهان مانده است.
وی ادامه داد: میدان بزرگ شهر ضرورتی برای امروز شهرتبریز است و عدم وجود چنین مکانی همیشه دیده می‌شد و از سال‌های گذشته مکان یابی میدان مورد بحثبوده است که امروز بعنوان طرح بزرگ توسعه میدان ساعت از آن یاد برده می‌شود.
محدثافزود: با حضور و استقرار شورای چهارم طرح توسعه میدان ساعت به صورت جدی و قطعی دنبال شده و در اولویت ویژه شورای شهر قرار گرفته است و از طرحهای عمرانی بزرگ و متحول کننده شهر تبریز خواهد بود.
نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: اعضای شورای شهر در فوریت و اولویت ویژه دستور مطالعه همه جانبه آن را صادر کرده‌اند و بعد از مطالعه و طرح در صحن شورا اقدامات اساسی صورت خواهد گرفت.
این عضو شورای شهر با اشاره به اهمیت طرح گفت: با توسعه میدان بزرگ ساعت چندین المان و مکان تاریخی و پر اهمیت شهر تبریز که حکایت از هویت شهرمان دارد از حصار ساختمان‌ها آزاد خواهد شد و با توجه به نقش و اهمیت تلفیق معماری روز با معماری کهن و بافت قدیمی تبریز، شهروندان شاهد شناسنامه قدیم شهر در مرکز شهر تبریز خواهند بود.
وی در عین حال در پایان یادآور شد: مطالعات این طرح بایستی طوری صورت گیرد که بعد از ساخت چه از نظر استفاده از مصالح ساختمانی و چه بافت ظاهری و المانهای دیگر تداعی گر هویت شهر کهن تبریز باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز