خبرگزاری کار ایران

نایب رییس اتحادیه کارگری سوریه:

ارتباطات خود را با کارگران ایران و خانه کارگر جمهوری اسلامی تداوم می‌بخشیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۲۹

در دیدار‌هایی از خانه کارگر و همچنین نهادهای وابسته به کارگران داشتیم پیشرفت روزافزون آن‌ها را ملاحظه کردیم که در نوع خود برای ما قابل توجه بود.

ایلنا: نایب رییس اتحادیه کارگری سوریه تأکید کرد ارتباطات خود را با کارگران ایران و خانه کارگر جمهوری اسلامی تداوم می‌بخشیم.
عزت الکنج که در رأس یک هیئت بلندپایه کارگری عصر دیروز(جمعه ۱۵ آذرماه) وارد استان آذربایجان شرقی شده است در گفتگو با خبرنگار ایلنا در تبریز با اشاره به جایگاه خانه کارگر در عرصه بین المللی و کارگران ایران اظهار داشت: روابط بسیار خوبی در این زمینه برقرار شده و قطعا انعکاس آن نیز در میان دولتمردان دو کشور نیز تأثیرگذار است.
وی هدف از سفر این هیئت کارگری را به ایران گسترش روابط میان اتحادیه‌های کارگری و ایجاد وحدت و انسجام میان کارگران دو کشور در تمامی زمینه‌ها اعلام کرد و گفت: ملت ایران و سوریه در یک موضع مشترک در برابر استکبار قرار دارند و قطعا پیروزی ملت ایران پیروزی برای مردم سوریه است.
عزت الکنج با اشاره به حمایت‌های ایران از ملت سوریه گفت: ما از همکاری‌هایی که ایران با کشور سوریه در مبارزه با کفر و استکبار که دشمن مشترک ماست سپاسگزاریم و از توجه خاصی که به ما کرده‌اند قدردان هستیم، چرا که همه اطمینان داریم که دشمن ما یکی بوده و ایستادگی و مقاومت ما در یک راستا قرار دارد.
وی پیشرفت‌های کارگران ایران و نقش خانه کارگر را در این زمینه یادآور شد و گفت: در دیدار‌هایی از خانه کارگر و همچنین نهادهای وابسته به کارگران داشتیم پیشرفت روزافزون آن‌ها را ملاحظه کردیم که در نوع خود برای ما قابل توجه بود.
عزت الکنج پیشرفت‌های ایران را ناشی از تلاش کارگران دانست و گفت: جامعه کارگری ایران با اتحاد و فعالیت خود در توسعه ایران نقش به سزایی داشته است.
وی اتخاذ مواضع مشترک میان کارگران ایران و سوریه در عرصه‌های مختلف مهم دانست و گفت: کارگران ایران اسلامی و کشورهای منطقه باید به بهترین شکل در برابر استکبار جهانی متحد شوند.
عزت الکنج افزود: آمریکا و اسرائیل می‌خواهند بر سازمان بین المللی کار مسلط شوند که باید کارگران کشورهای مسلمان با هماهنگی یکدیگر و در راس آن‌ها کشورهای مقاومت منطقه ایران، سوریه، لبنان و عراق در برابر استکبار جهانی بایستند.
نایب رییس اتحادیه کارگران سوریه مقاومت در برابر افکار تفکیری‌ها و وهابیون را در این زمینه یادآور شد و گفت: این مسائل به کارگران منطقه خسارات جبران ناپذیری زده است ولی قطعا با اتحاد و ایستادگی راهی جز شکست برای این افکار باقی نمی ماند.
عزت الکنج همچنین وضعیت کارگران فلسطین را یادآور شد و گفت: کارگران فلسطین اکنون تحت فشار صهیونیسیم بوده و مورد ظلم هستند که باید اتحادیه‌های کارگری جهان به ویژه کشورهای مسلمان و منطقه به حفظ حقوق آنان توجه ویژه‌ای داشته باشند.
هیئت بلندپایه کارگری این کشور به سرپرستی عزت الکنج نائب رییس اتحادیه کارگران سوریه و با حضور احمد حباب معاون دبیرکل اتحادیه کارگران سوریه در امور بین الملل، برهان عبدالوهاب نماینده مجلس سوریه، محمد فایز البرشه دبیر امور حقوقی اتحادیه کارگران سوریه به تبریز سفر کرده است.
این هیات در سفر سه روزه خود به استان آذربایجان شرقی ضمن دیدار با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و مسئولان ارشد آذربایجان شرقی از برخی کارخانجات و اماکن تاریخی و فرهنگی تبریز بازدید خواهند کرد.
پیش از این نیز هیات بلندپایه کارگری حرب الله لبنان طی سفری سه روزه و به دعوت خانه کارگر از تبریز و استان آذربایجان شرقی بازدید کرده و همچنین در آینده نزدیک نیز مسئولان اتحادیه‌های کارگری کشور عراق و ترکیه به تبریز سفر خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز