خبرگزاری کار ایران

صندوق بیمه کشاورزی آذربایجان شرقی۴۹۲ میلیارد ریال غرامت پرداخت کرد

کد خبر : ۱۲۷۳۲۴

بیشترین پرداختی بیمه مربوط به بخش باغداری ناشی از سرمازدگی باغات بود که در همین ارتباط مجموعاً ۴۶۳ میلیارد ریال غرامت پرداخت شد.

ایلنا: صندوق بیمه کشاورزی استان آذربایجان شرقی وابسته به بانک کشاورزی درسال زراعی ۹۳-۹۲ تاکنون بیش از ۴۹۲ میلیارد ریال درزمینه زراعت، باغداری غرامت پرداخت کرده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا مدیر اموربیمه بانک کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: بیشترین پرداختی بیمه مربوط به بخش باغداری ناشی از سرمازدگی باغات بود که در همین ارتباط مجموعاً ۴۶۳ میلیارد ریال غرامت پرداخت شد.
محمدجعفرمکاری افزود: در بخش زراعت نزدیک بر۲۸میلیارد ریال برای محصولات زراعی ازجمله گندم وجوو کلزا – سیب زمینی و پیاز و برنج – پنبه – مراتع – حبوبات – عدس – نخود – کلزا – لوبیا – آفتابگردان که تحت پوشش بیمه قراردادند غرامت ناشی از حوادثقهری و غیرمترقبه پرداخت شد.
وی افزود: بیشترین غرامت به مبلغ۱۶۵ میلیارد ریال به باغات انگور شهرستان ملکان، سپس بالغ بر ۸۴میلیارد ریال به باغات سیب شهرستان مراغه که در اثر سرمازدگی و سایر عوامل قهری خسارت دیده بودند پرداخت شد.
مکاری درمورد عوامل خطر تحت پوشش بیمه کشاورزی استان گفت: اکثر عوامل قهری که به‌صورت عمده و گسترده ازجمله سرما و یخبندان، خشکسالی، سیل، تگرگ، طوفان، زلزله، گرما و باد گرم و باران‌های مداوم و مستمر در زمان تلقیح درختان میوه – باران‌های سیل آسا بستگی به نوع محصول اتفاق می‌افتد تحت پوشش بیمه قرار دارند همچنین در زمینه محصولات دامی علاوه بر عوامل خطر قهری تعدادی از بیماری‌های داخلی، عمومی و بیماری‌های عفونی نیزتحت پوشش بیمه هستند.
شایان ذکر است درحال حاضر ۲۲۱ نفر از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و دامپزشکی در این زمینه در قالب ۲۲ شرکت خدمات بیمه‌ای موجود و با استقرار ۴۵ دفتر اصلی و فرعی در مراکز شهرستان‌ها و بخش‌ها مشغول فعالیت هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز