خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

عملکرد فرودگاه سهند مراغه با گذشت ۲۰ سال از افتتاح آن قابل قبول نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۲۲

امروز با افتتاح پروژه بهسازی سطوح پروازی فرودگاه سهند، امکان فرود هواپیمای فوکر ۱۰۰ در این فرودگاه فراهم و پروازهای آن بعد از دو سال تعطیلی از سر گرفته شد.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: امروز توسعه در گرو حمل و نقل هوایی است.
به گزارش ایلنا اسماعیل جبارزاده امروز یکشنبه در مراسم افتتاح پروژه بهسازی سطوح پروازی فرودگاه سهند، اظهار داشت: توسعه حمل و نقل هوایی ایمن، اولین قدم در راه جذب سرمایه‌گذاری و توسعه استان است و این کار با یکی دو فرودگاه امکان‌پذیر نیست.
وی خاطرنشان کرد: حضور من در این مراسم به خاطر اهمیت حمل و نقل هوایی در توسعه استان و قدردانی از کسانی بود که فرودگاه سهند را برای بهره‌برداری بهتر آماده کرده‌اند.
جبارزاده با بیان اینکه برای حل مشکلات مردم هیچ راهی جز توسعه و پیشرفت اقتصادی نداریم، افزود: تمام بخش‌های دولتی و خصوصی مطمئن باشند که هرجا بحثتوسعه و گسترش فعالیت‌های اقتصادی باشد استاندار در کنار آنان خواهد بود.
استاندار آذربایجان شرقی توسعه حمل و نقل هوایی را لازمه جذب سرمایه‌گذاری و توسعه استان دانست و گفت: دیدیم که با افزایش پرواز‌ها از فرودگاه تبریز و راه‌اندازی یک شرکت هواپیمایی مخصوص، رونق استان قابل مقایسه با گذشته نیست و امیدواریم این اتفاق در همه شهرهای ما روی دهد.
وی همچنین بر پشتیبانی مسؤولان اجرایی و نمایندگان استان در مجلس از توسعه و گسترش خدمات فرودگاهی و حمایت دولت از تشکیل شرکت‌های هواپیمایی توسط بخش خصوصی تاکید کرد.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به گذشت ۲۰ سال از افتتاح فرودگاه سهند، خاطرنشان کرد: عملکرد این فرودگاه از زمان افتتاح تا امروز قابل قبول نبود و امروز هم با توجه به سرمایه‌گذاری مجدد و تلاش و پیگیری‌های مداوم، فرودگاه سهند نباید بار دیگر تعطیل شود.
وی با بیان اینکه باید از امکانات موجود حداکثر استفاده را ببریم، گفت: اکنون که با اصلاح باند فرودگاه سهند، امکان پرواز مجدد فراهم شده، این فرودگاه می‌تواند به عنوان پشتیبان فرودگاه تبریز عمل کند.
جبارزاده افزود: با اجرای طرح توسعه فرودگاه سهند، مردم باید به درستی از آن استفاده کنند و اگر استقبال لازم از این کار انجام نشود شرکت‌های هواپیمایی حاضر به سرمایه‌گذاری و برقراری پرواز در آن نخواهند بود.
وی تصریح کرد: استقبال مردم می‌تواند فرودگاه سهند را به فرودگاهی فعال تبدیل کند و نه تنها مردم یکی دو شهرستان بلکه منطقه شمال‌غرب کشور از این فرودگاه بهره‌مند شوند.
جبارزاده همچنین در مورد احداثجایگاه سوخت‌گیری هواپیما در فرودگاه سهند، گفت: قطعا این موضوع را با همکاری شرکت فرودگاه‌های کشور حل می‌کنیم.
شایان ذکر است با افتتاح پروژه بهسازی سطوح پروازی فرودگاه سهند، امکان فرود هواپیمای فوکر ۱۰۰ در این فرودگاه فراهم و پروازهای آن بعد از دو سال تعطیلی از سر گرفته شد.

فرودگاه سهند مراغه در سال ۱۳۷۵ در جنوب غربی استان آذربایجان شرقی فعالیت خود را آغاز کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز