خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

بیش از یکصد هزار نفر در بخش دام و طیور و صنایع وابسته در آذربایجان شرقی فعالیت دارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۶۶

اتحادیه دامداران، بزرگ‌ترین تشکل بخش خصوصی در استان است.

ایلنا: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: درحال حاضر بیش از یکصد هزار نفر در بخش دام و طیور و صنایع وابسته در استان به فعالیت مولد اشتغال داشته است.
به گزارش خبرنگار ایلنا غفور عبدالهی که در نشست مشترک با هیئت مدیره تشکل‌های صنفی سخن می‌گفت افزود: اتحادیه دامداران، بزرگ‌ترین تشکل بخش خصوصی در استان است که می‌تواند نقش مؤثری در تأمین امنیت غذایی ایفا نماید.
وی خاطرنشان کرد: تلاش بر این است این تشکل‌ها، بتوانند با همکاری اعضا وبا هدف‌گذاری کلان، در تحقق مشارکت عام فعالان بخش دامی در تعیین سرنوشت این بخش، قدم‌های مؤثری را بردارند.
عبدالهی اضافه کرد: مدیریت اصولی تشکل‌های صنفی در توسعه و ایجاد صنایع فرآوری این حوزه و فرآورده‌های لبنی نقش کلیدی درتوسعه اقتصاد این بخش ایفاکرده و در چارچوب طرح توسعه بخش کشاورزی، اعتبارات مناسب با کارمزد پایین به این بخش تزریق و اتحادیه‌ها می‌توانند با همکاری این معاونت و دستگاه‌های مربوطه بسترهای لازم برای توسعه صنایع این بخش، بخصوص در زمینه صادرات و بهبود وضعیت بازار درچارچوب اقتصاد مقاومتی عملی نمایند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشتاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: توسعه تعامل با سازمان صنعت، معدن و تجارت در راستای ایجاد بستری مهم برای دسترسی بهره برداران بخش دامی به نهاده‌های مورد نیاز، توانسته است تاثیر بسیار مطلوبی بر تولید محصولات گذاشته و تلاش می‌شود با توسعه حوزه عمل تشکل‌ها، مدیریت بهینه بر روش توزیع نهاده‌ها اعمال و سازمان جهادکشاورزی بر این تفکر تاکید دارد که اصلاح و روان‌سازی ساختار خدمات‌رسانی به تولیدکنندگان، با فراهم‌سازی بستر مناسب برای استفاده بهتر از امکانات موجود، در کنار توسعه و بهبود وضعیت بازار، می‌تواند علاوه برزمینه‌سازی مطلوب برای تولید اقتصادی، با حصول به امنیت غذایی راه را برای ورود به بازارهای منطقه‌ای و جهانی با صدور محصولات بخش دامی فراهم سازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز