خبرگزاری کار ایران

رئیس نظام دامپزشکی آذربایجان‌شرقی:

ظرفیت بالای علمی نظام دامپزشکی برای تولید استفاده شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۰۴

بیش از ۶۰ درصد ازاعضاء نظام دامپزشکی آذربایجان شرقی را دامپزشکان و متخصصین این رشته تشکیل داده که این ظرفیت بالای علمی می‌تواند در خدمت تولید استان قرار گیرد.

ایلنا: رئیس نظام دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: از ظرفیت بالای علمی نظام دامپزشکی بایدبرای تولیدبهره برداری شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا سید رضا ثقلینی با اشاره به سند چشم انداز ۱۴۰۴ کشور گفت: طبق این سند لازم است تولید پروتئین کشور به دوبرابر تولیدات فعلی افزایش یافته وتاکنون نیزاقدامات بسیارارزنده‌ای توسط سازمان جهادکشاورزی در زمینه اصلاح‌نژاد دام صورت گرفته است، که بر اثر این فعالیت‌ها تولید شیر گاو از ۵ لیتر در گاوهای بومی به ۳۵ لیتر در گاوهای اصیل و ۲۰ تا ۲۵ لیتر در گاو دورگ افزایش یافته است.
وی همچنین به نقش تغذیه در افزایش تولیدات دام و طیور اشاره کرد وافزود: برای رسیدن به چشم انداز ۱۴۰۴ باید ضمن افزایش تولید از وابستگی کشور به واردات نهاده‌های دامی بخصوص در صنعت طیور کاسته و برای نیل به این هدف تعامل و همکاری دانشگاه با صنعت از ضروریات است.
ثقلینی با بیان اینکه نظام دامپزشکی استان آماده همکاری با محققان، اساتید، دانشجویان علاقمند بوده و به عنوان یکی از پلهای ارتباطی قادر است ارتباط آانان با دامداران، مرغداران و اتحادیه‌های دام و طیور و سایر تولیدکنندگان بخصوص کارخانجات صنعتی خوراک دام و طیور و آبزیان برقرار نماید.
وی تعداد واحدهای طیور تخم گذار دارای پروانه در سطح آذربایجان شرقی را بیش از ۸ میلیون قطعه وتعداد واحدهای طیور گوشتی دارای پروانه را نزدیک به ۸ میلیون قطعه اعلام کرد و از اساتید و محققین خواست ضمن تلاش در کاهش هزینه تغذیه دام و طیور، جایگزین‌های مناسبی برای نهاده‌های وارداتی در جیره غذائی با بهره گیری از منابع داخلی پیدا نمایند تا علاوه بر حفظ و افزایش تولید وابستگی کشور به نهاده‌های وارداتی نیز کاهش یابد.
رئیس نظام دامپزشکی استان گفت: بیش از ۶۰ درصد ازاعضاء نظام دامپزشکی آذربایجان شرقی را دامپزشکان و متخصصین این رشته تشکیل داده که این ظرفیت بالای علمی می‌تواند در خدمت تولید استان قرار گیرد.
وی اشتغال مسئولین فنی بهداشتی دامپزشک در کارخانجات صنعتی تولید خوراک دام، طیور و آبزیان استان را بعنوان پتانسیلی در جهت ارتقاء کیفیت تولیدات آن‌ها دانسته وصادرات بیش از یک هزار تن از محصولات تولیدی این کارخانجات را در سال گذشته دلیل بر این ادعا دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز